Zaciski hamulcowe SBP w Inter Cars

25 listopada 2016, 12:08

W przypadku nowych samochodów pewność co do jakości i skuteczności pracy układu hamulcowego jest oczywista, lecz co ze starszymi modelami?

Najważniejszym i zarazem najbardziej awaryjnym elementem układu hamulcowego jest zacisk hamulcowy. Tymczasem od poprawnej pracy tego elementu zależy bezpieczeństwo oraz skuteczność pracy układu. Niejednokrotnie stan techniczny zacisków jest bagatelizowany przez właścicieli pojazdów i kierowców, ponieważ wymiana na nowy podzespół wiąże się z wysokim kosztem.

Najważniejszym i zarazem najbardziej awaryjnym elementem układu hamulcowego jest zacisk hamulcowy. Tymczasem od poprawnej pracy tego elementu zależy bezpieczeństwo oraz skuteczność pracy układu. Niejednokrotnie stan techniczny zacisków jest bagatelizowany przez właścicieli pojazdów i kierowców, ponieważ wymiana na nowy podzespół wiąże się z wysokim kosztem.

W przypadku stosunkowo nowych aut, w wieku od 1 do 3 lat, koszt wymiany starego zacisku na fabrycznie nowy znajduje ekonomiczne uzasadnienie. Niestety w przypadku starszych pojazdów sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Alternatywą jest wymiana zacisku na regenerowany. W tym miejscu pojawia się jednak problem dotyczący jakości zregenerowanych zacisków. Ogólnodostępne badania porównawcze pokazują, że na rynku oferowane są regeneracje w jakości fabrycznej, jednak kupujący musi też liczyć się z ryzykiem, że kupuje przysłowiowego kota w worku, a zacisk po regeneracji nie będzie spełniał żadnych norm technicznych. Niejednokrotnie regeneracja polega na oczyszczeniu, wypiaskowaniu, wymianie tulejek prowadzących i ponownym pomalowaniu.

Pojawia się więc pytanie: czy użytkowników stać na eksperymentowanie z jakością? Czy koszty wynikające z reklamacji, przestoju i konieczności ponownej wymiany nie przewyższają pozornych oszczędności?

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, Inter Cars systematycznie poszerza ofertę regenerowanych zacisków. Skrupulatna praca nad jakością pozwoliła wyeliminować najdrobniejsze niedociągnięcia i tym samym zaoferować produkt, jakości którego można być pewnym. To umożliwia spółce udzielanie 18-miesięcznej gwarancji na wszystkie regenerowane zaciski.

Zaciski hamulcowe SBP dostępne są tylko i wyłącznie w sieci dystrybucyjnej Inter Cars.

Przykładowe indeksy w IC Katalogu Online:

  • TEQ-DF.001 – Zacisk hamulca tarczowego przód/tył L (regenerowany) DAF XF MX-11320-MX-13375 10.12-
  • TEQ-DF.002 – Zacisk hamulca tarczowego przód/tył P (regenerowany) DAF XF MX-11320-MX-13375 10.12-
  • TEQ-ME.001 – Zacisk hamulca tarczowego przód/tył L (regenerowany) DB ACTROS,ATEGO,AXOR
  • TEQ-ME.002 – Zacisk hamulca tarczowego przód/tył P (regenerowany) DB ACTROS,ATEGO,AXOR
  • TEQ-MA.001 – Zacisk hamulca tarczowego przód/tył L (regenerowany) MAN TGA D0836LF41-ISM420E-30 04.00-
  • TEQ-MA.002 – Zacisk hamulca tarczowego przód/tył P (regenerowany) MAN TGA D0836LF41-ISM420E-30 04.00-

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!