Nowe zabudowy Wielton w Polsce

, 19 września 2008, 0:00

Firma Wielton od października 2008 roku wprowadza dodatkowy produkt na rynek polski. Są to zabudowy wywrotkowe. Nie jest to jednakże nowy produkt w ofercie firmy, ponieważ pojazdy takie produkowane są w Wieluniu od 1998r. Do tej pory trafiały one głównie na rynki wschodnie, do bardzo wymagających klientów.

Zabudowy wykonywane są na podwoziach wszystkich znanych producentów. Wieloletnie doświadczenie w produkcji zabudów wywrotkowych pracujących w ciężkich warunkach wschodnio-europejskich, pozwala firmie Wielton ze spokojem zaoferować polskiemu Klientowi dobry produkt. Ogólne informacje:

W ofercie znajduja się trzy typy zabudów:
– zabudowa tylnozsypowa typu ”sguare”
– zabudowa tylnozsypowa typu „Scow End”

– zabudowa tylnozsypowa typu half-pipe

Zabudowy mogą być wykonane na podwoziach o DMC od 33T, aż do 41T. Uzyskiwane kubatury to 13-16m3 dla podwozi 6×4 i 6×6 oraz 17-21 m3 dla podwozi 8×4 w zależności od ich parametrów technicznych.

Wyposażenie standardowe

Do standardowego wyposażenia zabudów należy :
– układ hydrauliczny w skład którego wchodzi siłownik i pompa hydrauliczna oraz zbiornik oleju.

– sterowanie wywrotem skrzyni realizowane jest przy pomocy joysticka umieszczonego w kabinie
– ściana przednia z małym daszkiem, drabiną wejściową oraz koszem koła zapasowego wraz z wciągarką (nie dotyczy koła 24’)
– zabezpieczenie wywrotu skrzyni w postaci stalowej liny na podwoziu 6×4 oraz stabilizera nożycowego w przypadku podwozi 6×6 i 8×4
– system HYFIX blokujący skrzynię podczas jazdy
– plandeka zwijana na bok lub do przodu, według życzenia klienta

Opcje

– podgrzewanie podłogi spalinami

– wyprowadzenie przewodów hydrauliki pod przyczepę
– demontowalny zsyp (tylko dla wersji square i half-pipe)
– uchylny zderzak jako przystosowanie pod rozściełacz
– tylna lampa halogenowa pełniąca rolę światła roboczego
– belka sprzęgowa oraz zaczep
– skrzynka narzędziowa JBX45

Wykorzystywana stal

Zabudowy wywrotkowe wykonane są z nowoczesnych stali szwedzkich DOMEX I HARDOX. To właśnie dzięki temu są one lżejsze i bardziej wytrzymałe od innych, ponieważ odporność na zaginanie oraz plastyczność DOMEXu jest dwa razy większa niż stali 18G2A, zaś stal HARDOX charakteryzuje się doskonałymi właściwościami wytrzymałościowymi oraz zwiększoną odpornością na ścieranie.

Ogólny opis zabudów

Trwałość i jakość:
– bardzo wytrzymała konstrukcja
– precyzyjnie wykonane wszystkie elementy zabudów

– sprawdzona technologia
– spełnienie ostrych wymogów jakościowych

Wygoda:
– łatwe sterowanie z kabiny kierowcy
– obciążenie techniczne osi dobrane tak, aby zapewnić bezpieczna jazdę na placu budowy i drogach publicznych
– optymalne dopasowanie zabudowy do podwozia pojazdu
– łatwa współpraca z urządzeniami budowlanymi

Charakterystyka poszczególnych typów zabudów

Zabudowa tylnozsypowa typu ”sguare” cechuje się klasyczną budową skrzyni o przekroju prostokątnym ze ścianami bocznymi wzmocnionymi za pomocą żeber. Nadwozie to przeznaczone jest do pracy w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Dzięki zastosowaniu zwartej konstrukcji ze wzmocnionymi ścianami możemy nią przewozić ładunek o różnej granulacji od żwiru po kamienie o duże granulacji.

Zabudowa tylnozsypowa typu „Scow End” jest specjalistyczną skrzynią przeznaczoną do przewozu materiału o bardzo dużej granulacji. Cechuje się zwartą konstrukcją , wzmocnionymi ścianami oraz tylną częścią podłogi zagiętą ku górze. Doskonale nadaje się do użytkowania w kopalniach oraz innych miejscach z ekstremalnie trudnymi warunkami eksploatacji. Zagięta tylna część podłogi uniemożliwia wysypywanie się ładunku podczas jazdy a daje możliwość niezastosowania klapy tylnej (elementu który utrudnia rozładunek bloków skalnych o największej granulacji)

Zabudowa wywrotkowa typu half-pipe jest określeniem wywrotki tylnozsyopowej o przekroju poprzecznym półokrągłym typu „U”, bez żadnych dodatkowych wzmocnień wewnątrz. Rozwiązanie to minimalizuje powierzchnię przylegania przewożonego materiału, a zatem ładunek łatwo się ześlizguje, dzięki czemu nic nie pozostaje na dnie skrzyni.

Ponadto wyeliminowanie wzmocnień poprzecznych ścian bocznych oraz wzmocnień podłużnych podłogi pozwoliło zmniejszyć masę własną o około 15-20% w stosunku do wagi tradycyjnej skrzyni. W skrzyni wykorzystano materiały gwarantujące odpowiednią trwałość skrzyni. Do podłogi użyto stali HARDOX 400, która zachowuje odporność na uderzenia (nawet w niskich temperaturach), a także odporność na ścieranie. Poza tym twardość tej stali jest dużo większa niż dla stali ST52.3 (18G2). Ściany natomiast wykonane są ze stali Domex 700. Nowa zabudowa wywrotkowa ma zastosowanie do przewozu materiałów sypkich, może być również wykorzystywana do przewozu skał, kamieni, gruzu, jak również do przewozu asfaltu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!