Najlepsi w sieci Renault

, 9 listopada 2008, 0:00

Renault Trucks Polska po raz kolejny zorganizowało wewnętrzny, ogólnopolski konkurs mechaników. Trzeci rok z rzędu rywalizację wygrał zespół z firmy Eurocomplex Trucks z Krakowa w składzie Tomasz Pauliczek i Stanisław Zdebski.

Do rywalizacji stanęły dwuosobowe zespoły ze wszystkich polskich serwisów. Pierwszy etap, służący wyłonieniu finalistów zorganizowano na zasadzie testu. Należało odpowiedzieć na kilkadziesiąt pytań dotyczących zarówno spraw technicznych, jak i procedur obowiązujących w punktach serwisowych Renault Trucks. Do finału zakwalifikowały się cztery reprezentacje serwisów: Bernard Trucks z Gdyni w składzie Tomasz Kryża i Krzysztof Puzdrowski, Bernard Trucks z Poznania – Grzegorz Kubicki i Andrzej Wiśniewski, Eurocomplex Trucks z Krakowa – Tomasz Pauliczek i Stanisław Zdebski oraz Polsad Kutno – Robert Majczak i Leszek Szymczak.

Finał tegorocznego konkursu odbył się w przygotowywanym do otwarcia, nowym serwisie firmy Autos we Włocławku, a więc na neutralnym dla wszystkich ekip gruncie. Na finalistów czekały 4 zadania – zarówno praktyczne, jak i teoretyczne, za to ściśle związane z codzienną praktyką warsztatową. Trudność polegała na tym, że każda dwójka musiała znać się na wszystkim – od mechaniki i elektryki samochodowej, po diagnostykę układów elektronicznych, a także posiadać wiedzę o wykorzystaniu wszystkich urządzeń i narzędzi serwisowych. A ponieważ nikt nie wie wszystkiego należy też umieć poruszać się w środowisku intranetowym i wiedzieć jak rozwiązywać problemy dzięki pomocy, jaką jest fachowa „literatura” opisująca procedury, znajdująca się w każdym serwisie. 

Pierwszym z zadań był test z teorii, mający sprawdzić jak finaliści potrafią poruszać się w internetowym programie Renault Trucks Online i znaleźć w nim bezbłędnie potrzebne do diagnozy lub naprawy informacje. Drugim zadaniem było znalezienie przyczyny niemożliwości uruchomienia samochodu Renault Maxity. Sędziowie „podstępnie” uszkodzili styk w przekaźniku zapłonu – liczyło się nie tylko bezbłędne zdiagnozowanie usterki, ale także czas jej znalezienia. Im krócej to trwało, tym więcej bonusowych punktów zespół dostawał, a za każdą błędną ocenę miał je odejmowane. Najszybciej poradzili sobie z tą łamigłówką mechanicy z Krakowa. Trzecia „usterka” została umieszczona w układzie SCR Renault Midlum i powodowała zwiększoną emisję szkodliwych dla środowiska tlenków azotu. Zatkany został kosztujący kilkanaście złotych malutki wkład filtra – wbrew pozorom to zadanie przysporzyło najwięcej trudności wszystkim ekipom poza zespołem z Gdyni. Czwartym zleceniem sędziów była naprawa niepracującej prawidłowo zautomatyzowanej skrzyni biegów w Magnum. Usterka tkwiła w czujniku informującym o położeniu biegów i ustawiała ją w awaryjny tryb pracy. Tu poza zdiagnozowaniem trudnością było zachowanie prawidłowej procedury (kolejność wykonywania poszczególnych operacji) demontażu i montażu obudowy sterującej oraz używanie odpowiednich do tego narzędzi i oprogramowania. 

Każde ćwiczenie było uważnie obserwowane przez sędziego. Do klasyfikacji doliczano też noty zdobyte podczas krajowych kwalifikacji, więc i już wtedy opłacało się starać. Zwyciężyli mechanicy z Eurocomplex Kraków, którym do ostatniej konkurencji po piętach deptał zespół Bernard Trucks z Gdyni. Trzecie miejsce przypadło ekipie Polsad Kutno, a czwarte zajęli mechanicy z Bernard Trucks z Poznania . Wszyscy finaliści otrzymali cenne nagrody rzeczowe, które wręczył im prezes Renault Trucks Polska Dominique Pollien. 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

89.76.4.*, 12 listopada 2008, 0:00 0 0

gratuluje , wiedza zawsze zwycieży.Jaka szkoda ze tak niewielu ją posiada. Mam nadzieję że za rok to samo powtórzycie. Trzymam za was

Odpowiedz

89.76.4.*, 12 listopada 2008, 0:00 0 0

gratuluje , wiedza zawsze zwycieży.Jaka szkoda ze tak niewielu ją posiada. Mam nadzieję że za rok to samo powtórzycie. Trzymam za was

Odpowiedz