Spotkanie Świąteczne Scanii

, 8 grudnia 2008, 0:00

Firma Scania z okazji końca roku, oraz zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia zaprosiła dziennikarzy na spotkanie do swojego serwisu w Słupnie.

Impreza zaczęła się ok. godz. 15,30 wyjazdem z hotelu Trylogia w Zielonce do serwisu Scanii znajdującego się w Słupnie na trasie pomiędzy podwarszawskimi Markami a Radzyminem. Na miejscu przedstawiciele prasy otrzymali serwisowe kombinezony w których zostali zaproszeni do zwiedzania serwisu „od kuchni”.

Zaproszeni goście mieli okazję na żywo zobaczyć jak wygląda typowy dzień w serwisie Scanii, a także otrzymali możliwość sprawdzenia swoich umiejętności samodzielnie biorąc udział w pracy serwisu.
Organizatorzy zaprezentowali stanowisko blacharskie, mechaniczne, biuro obsługi, magazyn oraz pomieszczenia socjalne, po wyglądzie których można wnioskować, że Scania dba o swoich pracowników. Podczas wycieczki po serwisie przedstawiciele prasy poznali również system organizacji pracy w serwisie, program ułatwiający kontakt między poszczególnymi serwisami oraz tajemnice dystrybucji części zamiennych.

Zwiedzający dowiedzieli się także, że każdy mechanik ze Słupna 2-3- razy w roku odbywa szkolenie firmowe na którym doskonali swoje umiejętności.

Po powrocie do hotelu Trylogia w Zielonce – odbyła się prezentacja. Pierwszy wystąpił Dyrektor Generalny Scania Polska – Alexander Vlascamp, który rozpoczął swoje wystąpienie od przypomnienia historii firmy Scania na polskim rynku. Scania Polska dysponuje siecią 30 serwisów w których pracuje ponad 300 mechaników. Sieć dealerska Scanii w naszym kraju obejmuje 10 dealerów w tym 8 w sieci Scania Polska. Vlascamp w swoim wystąpieniu mówił o dalszym rozwoju sieci serwisowej, m.in. o planowanym otwarciu serwisów w Gliwicach, Sandomierzu oraz Łodzi. W dalszej części wystąpienia Dyrektor Generalny Scanii w Polsce poinformował o wynikach sprzedaży firmy w kończącym się roku oraz o prognozach na przyszłość.

Rekordowy wynik w sprzedaży swoich samochodów ciężarowych Scania odnotowała w 2007 roku, co spowodowane było w m.in. wzrostem gospodarczym sektora budowlanego. W roku 2008 Scania odnotowała spadek sprzedaży samochodów ciężarowych powyżej 16 ton o około 22% w stosunku do roku 2007. Pomimo wszystko wynik z roku 2008 jest o około 35% wyższy niż w roku 2006, jednak w dużej mierze spowodowane jest to siłą rozpędu, ponieważ w roku 2008 w dalszym ciągu realizowano zamówienia z roku 2007.

Vlascamp poinformował, że po 1-szym kwartale 2008 r. Scania stwierdziła spadek zamówień aż o 45%. Taka sytuacja oraz dotykający wszystkich kryzys zmusiły firmę do podjęcia decyzji o redukcji zatrudnienia. W fabryce Scanii pracę straci około 25% pracowników. Będą to osoby zatrudnione w oparciu o umowy na czas określony, które nie zostaną przedłużone. Scania wyjścia z ciężkiej sytuacji upatruje w swojej sieci serwisowej, dlatego też firma zamierza inwestować w swoje serwisy oraz w podnoszenie kwalifikacji pracowników.

Oprócz Alexandera Vlaskampa na spotkaniu wystąpili: dyrektor sprzedaży autobusów Andrzej Jaworski, dyrektor marketingu Paweł Paluch oraz dyrektor sekcji samochodów ciężarowych Scania Polska – Tomasz Cwalina.

Podczas spotkania zaprezentowano film pokazujący najciekawsze w tym roku wydarzenia w świecie Scanii. M.in. wręczenie nagrody – ciągnika siodłowy Scania – w konkursie dla młodych kierowców: Young European Truck Driver 2008 – w którym triumfował polski kierowca Marek Szerenos.

Wśród występujących panował nastrój optymistyczny. Po wystąpieniach prelegentów można wywnioskować, że firma zdaje sobie sprawę z ciężkiej sytuacji na rynku, jednak ma odpowiedni plan, żeby z kryzysu wyjść obronną ręką.

Po prezenatacji odbyła się uroczysta kolacja na której zgromadzeni goście mogli kontynuować dyskusję w luźniejszej atmosferze.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.24.250.*, 9 grudnia 2008, 0:00 0 0

No cóż. Nadeszły ciężkie czasy...

Odpowiedz

83.24.250.*, 9 grudnia 2008, 0:00 0 0

Oj bardzo ciężkie czasy, nawet honda odchodzi z F1

Odpowiedz

83.24.250.*, 9 grudnia 2008, 0:00 0 0

Trzymam kciuki z Scanie. To moja ulubiona marka samochodów. A z silnikiem V8 to już żywa legenda :)

Odpowiedz

83.24.197.*, 10 grudnia 2008, 0:00 0 0

Też w nich wierzę,to mądrze zarządzana firma, widać że przygotowują się do kryzysu z głową. a nie emocjami .

Odpowiedz

83.5.171.*, 12 grudnia 2008, 0:00 0 0

niestety emocje, rządzą w handlu częściami i wszyscy na tym tracimy

Odpowiedz