Mocne wejście w Nowym Roku

18 grudnia 2008, 0:00

Mimo kryzysu na rynkach światowych firma Continental nie zwalnia i w nadchodzącym roku planuje wprowadzenie na rynek znaczących, dla transportu nowości. Nowa gama opon długodystansowych oraz opon do dystrybucji regionalnej będzie propozycją koncernu Continental na poprawę efektywności i jakości usług w trudnych czasach dla flot.

W roku 2008 na rynku pojawiły się dwie bardzo ważne nowości tj. 385/65R22.5 HTR2, oraz nowa opona klasy mega 385/55R19.5 HTL1. Jak ważne są to rozmiary niech świadczy fakt, że przeszło 60% sprzedaży opon naczepowych w Unii Europejskiej to rozmiar 385/65R22.5, a sam ten rozmiar stanowi 25% sprzedaży wszystkich opon ciężarowych w Europie.
Rok 2009 przyniesie kolejne nowości tym razem w oponach dedykowanych na oś prowadzącą, oraz na oś napędową w gamach Long-Distance (transport długodystansowy) i Regional (dystrybucja regionalna) 

Long-distance
295/60R22.5
 
TL
HSL2
150/147
L
TL
HDL2
150/147
L
315/60R22.5
TL
HSL2
152/148
L
TL
HDL2
152/148
L
  
 Regional
 295/80R22.5
TL
HSR2
152/148
M
 
TL
HDR2
152/148
M
 315/80R22.5
TL
HSR2
156/150
L
 
TL
HDR2
156/150
L
 315/70R22.5
TL
HSR2
154/150
L
 
TL
HDR2
154/150
L

Sukcesywnie dokonuje się wymiana i uzupełnienie w zaprezentowanej w 2006 rok gamie opon budowlanych. Do obecnie oferowanych na rynku dołączą rozmiary:

Construction
12.00R24
 
TT
HSC1
160/156
K
TT
HDC1
160/156
K
12R22.5
TL
HDC1
152/148
K
 
 445/65R22.5
TL
 HTR2
168
K
 
TL
 HTC1
168
K

Wszystkie nowości pojawią się na rynku od kwietnia 2009.  
Nowości zapowiadane na rok 2009, będą również posiadały kluczowe z punktu widzenia eksploatacji opon innowacje, które jako pierwsze pojawiły się we wprowadzonych na rynek oponach HTR2 i HTL1:
1. Nowe stalowe sztywniejsze opasanie w kształcie trójkątnej sieci. Niższa deformacja trójkątnej sieci opasania daje większą stabilność.

2. Na nowo zaprojektowana stopka ze wzmocnieniem stalowym. Wzmocnienie to przeciwdziała pękaniu opony na styku opony i felgi przy zaniżonym ciśnieniu lub przeładowaniu pojazdu.
3. Patent Air-Keep stworzony dla optymalizacji ciśnienia w oponie. Nowa warstwa butylowa o większej gęstości molekularnej utrzymuje ciśnienie opony na optymalnym poziomie o 50% dłużej w stosunku do dotychczas stosowanych warstw butylowych na rynku. Daje lepszą ochronę przeciwko korozji tlenowej. Redukuje opory toczenia spowodowane deformacjami.

Fotografie ilustrujące nowe rozwiązania zajdują się w dodatkach.

Wszystkie, wprowadzone innowacje mają na celu poprawę właściwości ekonomicznych nowych opon, obniżenie kosztów przejechanego kilometra, a w efekcie również obniżenie kosztów prowadzenia działalności firmy transportowej.

Dzięki temu po zakończeniu eksploatacji opon karkasy firmy Continental będą miały wysoką wartość, oraz wysoką podatność na bieżnikowanie w technologii na gorąco np. ContiRe oraz w technologii bieżnikowania na zimno np. ContiTread.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!