Mimo kryzysu na rynkach światowych firma Continental nie zwalnia i w nadchodzącym roku planuje wprowadzenie na rynek znaczących, dla transportu nowości. Nowa gama opon długodystansowych oraz opon do dystrybucji regionalnej będzie propozycją koncernu Continental na poprawę efektywności i jakości usług w trudnych czasach dla flot.
W roku 2008 na rynku pojawiły się dwie bardzo ważne nowości tj. 385/65R22.5 HTR2, oraz nowa opona klasy mega 385/55R19.5 HTL1. Jak ważne są to rozmiary niech świadczy fakt, że przeszło 60% sprzedaży opon naczepowych w Unii Europejskiej to rozmiar 385/65R22.5, a sam ten rozmiar stanowi 25% sprzedaży wszystkich opon ciężarowych w Europie.
Rok 2009 przyniesie kolejne nowości tym razem w oponach dedykowanych na oś prowadzącą, oraz na oś napędową w gamach Long-Distance (transport długodystansowy) i Regional (dystrybucja regionalna)
Long-distance
|
||||
295/60R22.5
|
TL
|
HSL2
|
150/147
|
L
|
TL
|
HDL2
|
150/147
|
L
|
|
315/60R22.5
|
TL
|
HSL2
|
152/148
|
L
|
TL
|
HDL2
|
152/148
|
L
|
Regional
|
||||
295/80R22.5
|
TL
|
HSR2
|
152/148
|
M
|
|
TL
|
HDR2
|
152/148
|
M
|
315/80R22.5
|
TL
|
HSR2
|
156/150
|
L
|
|
TL
|
HDR2
|
156/150
|
L
|
315/70R22.5
|
TL
|
HSR2
|
154/150
|
L
|
|
TL
|
HDR2
|
154/150
|
L
|
Sukcesywnie dokonuje się wymiana i uzupełnienie w zaprezentowanej w 2006 rok gamie opon budowlanych. Do obecnie oferowanych na rynku dołączą rozmiary:
Construction
|
||||
12.00R24
|
TT
|
HSC1
|
160/156
|
K
|
TT
|
HDC1
|
160/156
|
K
|
|
12R22.5
|
TL
|
HDC1
|
152/148
|
K
|
445/65R22.5
|
TL
|
HTR2
|
168
|
K
|
|
TL
|
HTC1
|
168
|
K
|
Wszystkie nowości pojawią się na rynku od kwietnia 2009.
Nowości zapowiadane na rok 2009, będą również posiadały kluczowe z punktu widzenia eksploatacji opon innowacje, które jako pierwsze pojawiły się we wprowadzonych na rynek oponach HTR2 i HTL1:
1. Nowe stalowe sztywniejsze opasanie w kształcie trójkątnej sieci. Niższa deformacja trójkątnej sieci opasania daje większą stabilność.
2. Na nowo zaprojektowana stopka ze wzmocnieniem stalowym. Wzmocnienie to przeciwdziała pękaniu opony na styku opony i felgi przy zaniżonym ciśnieniu lub przeładowaniu pojazdu.
3. Patent Air-Keep stworzony dla optymalizacji ciśnienia w oponie. Nowa warstwa butylowa o większej gęstości molekularnej utrzymuje ciśnienie opony na optymalnym poziomie o 50% dłużej w stosunku do dotychczas stosowanych warstw butylowych na rynku. Daje lepszą ochronę przeciwko korozji tlenowej. Redukuje opory toczenia spowodowane deformacjami.
Fotografie ilustrujące nowe rozwiązania zajdują się w dodatkach.
Wszystkie, wprowadzone innowacje mają na celu poprawę właściwości ekonomicznych nowych opon, obniżenie kosztów przejechanego kilometra, a w efekcie również obniżenie kosztów prowadzenia działalności firmy transportowej.
Dzięki temu po zakończeniu eksploatacji opon karkasy firmy Continental będą miały wysoką wartość, oraz wysoką podatność na bieżnikowanie w technologii na gorąco np. ContiRe oraz w technologii bieżnikowania na zimno np. ContiTread.
Komentarze