Jak powszechnie wiadomo aluminium ma szerokie zastosowanie w przemyśle lotniczym, w super szybkich kolejach i drogich samochodach osobowych. Cóż więc stoi na przeszkodzie by ten doskonały lekki i wytrzymały stop zastosować w naczepach.
Od 10.01.2009 w sieradzkiej fabryce Feber należącej do grupy Inter Cars rusza właśnie seryjnia produkcja naczep wywrotek z muldą i ramą aluminiową. Naczepa przy nacisku na osie 3x9t i obciążeniu siodła 11,5t ma techniczną DMC 38,5t . To zapewnia jej ładowność 32,5t! Pojazdy z ramą aluminiową producent testował przez cały rok 2008 i jak zapewnia wszystkie w codziennej trudnej eksploatacji w 100% przeszły testy pozytywnie. Do ich budowy użyto wysokogatunkowego aluminium firmy HYDRO i GARFIELD. Część profili, z których wykonany został pojazd jest opatentowana i tłoczona wyłącznie dla firmy Feber. Kryzys w branży jest siłą napędową i motywatorem klientów do tego, aby jak najpełniej wykorzystać swoje możliwości przewozowe redukując przy tym zużycie paliwa poprzez redukcję masy własnej zestawu.
Kolejna nowość to zestaw do przewozu ziarna składający się z zabudowy o objętości 23m3 wywrotki oraz 23 metrowej przyczepy zabudowane na podwoziu Mercedes Benz Actros 3344 oraz przyczepie konstrukcji Feber na osiach SAF. Zestaw składa się z samochodu i przyczepy obrotnikowej dwu osiowej. Każdy z pojazdów ma integralną możliwość wywrotu na trzy strony. W zależności od miejsca rozładunku burty możemy otwierać na dolnych lub górnych zawiasach, co daje nam mnóstwo konfiguracji i możliwości rozładunku. Również w tym zestawie szeroko zastosowano wysokowytrzymałe aluminium. Dzięki temu kompletna przyczepa waży tylko 4930 kg a zabudowa na pojeździe 3740 kg. Należy przy tym dodać, że pojazdy Feber już seryjnie są bogato wyposażone i dopracowane w szczegółach. Oprócz przewozu ziaren zbóż i płodów rolnych zestaw znajduje również zastosowanie przy przewozach ładunków nie agresywnych jak np. eko-groszek opałowy, torf, ziemia ogrodowa itp.
Stosowanie markowych podzespołów najwyższej jakości wpływa na podwyższone możliwości eksploatacyjne naczep Feber. Nie boją się one przeładowania ani jazdy non stop z maksymalnym obciążeniem. Często wybierają je użytkownicy wożący np. kostkę brukową lub stal. Amortyzatory Sachs, miechy Contitech oraz agregat jezdny Mercedes znakomicie znoszą realia polskiego transportu, oraz złe drogi. Dodatkowo producent oferuje 6 lat pełnej gwarancji albo 1 mln km przebiegu. Cała naczepa objęta jest dwu letnią gwarancją z możliwością płatnego jej przedłużenia do lat trzech.
Komentarze