Jednym z najpoważniejszych problemów, z jakim borykają się firmy dysponujące flotą pojazdów dla swoich pracowników lub firmy transportowe, są kradzieże paliwa z baków. Im droższe paliwo, tym problem bardziej palący. W jego rozwiązaniu przychodzi w sukurs system chroniący przed ubytkami paliwa – DS BakTIR firmy Data System. Jego wyjątkowość polega na tym, że daje możliwość cyfrowej kontroli korka wlewu paliwa.
Usługa monitorowania korka wlewu jest skierowana do firm sektora TSL, bo właśnie transport ciężki najdotkliwiej odczuwa ubytki paliwa. Specjalny korek cały czas bezprzewodowo komunikuje się z odbiornikiem umieszczonym w kołnierzu instalowanym we wlewie. Każde przerwanie tej transmisji wywołuje natychmiastowy alarm. System DS BakTIR przesyła dalej tę zaszyfrowaną informację po specjalnej, dwubiegunowej magistrali, łączącej moduł instalowany na zbiorniku z modułem sterująco-zarządzającym umieszczonym w kabinie kierowcy. Jeśli doszło do jakiegokolwiek naruszenia korka paliwowego, w kabinie kierowcy pojawia się alarm dźwiękowy i świetlny informując tym samym o próbie kradzieży na postoju. Jest to bardzo ważne, bo daje możliwość bezzwłocznej reakcji, jeżeli dojdzie do sabotowania pojazdu przez osoby trzecie, ale także pozwala na zweryfikowanie uczciwości zatrudnionych kierowców.
Moduł DS BakTIR został wprowadzony z uwagi na częste głosy kierowników transportu i przewoźników, których pojazdy tankują wyłącznie na swoich stacjach bazowych. Dzięki zastosowaniu DS BakTIR w momencie naruszenia korka wlewu paliwa poza bazową stacją, pojawia się alarmujący sygnał informujący o tym zdarzeniu. W takim przypadku każde otwarcie korka poza stałymi miejscami tankowania paliwa powinno być źródłem analizy.
DS BakTIR został tak skonstruowany, aby każdy korek posiadał swój indywidualny identyfikator o blisko 4 miliardach kombinacji. To ważne, ponieważ uniemożliwia próbę oszukania systemu poprzez podstawienie innego korka.
Niezawodność systemu DS BakTIR gwarantuje unikalny sposób cyfrowego przesyłu danych o statusie korka i zaawansowany algorytm kontroli sabotażu przewodów przesyłowych. Dzięki nim błyskawicznie wykrywane są zwarcia oraz przecięcia tych przewodów i inne przypadki zakłócania przesyłu danych.
System DS BakTIR wchodzi w skład systemu zarządzania flotą DS Locate opartego o zaawansowaną technologię GPS/GSM.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.24.210.*, 13 stycznia 2009, 0:00 0 0
Pięknie , super urządzenie !!!!!!!!!!! ale co się stało ze starym dobrym zaufaniem?
Odpowiedz
83.24.210.*, 13 stycznia 2009, 0:00 0 0
masz na myśli kłódkę?:)
Odpowiedz