Modele CF i XF otrzymały sporo nowości. Między innymi odchudzone silniki, układy przyniesienia napędu i układy wydechowe, których nowe wersje dały w sumie oszczędność nawet 130 kg masy własnej. Nowe fabryki mocy i momentu obrotowego generują teraz nawet 530 KM 2600 Nm przy 1000 obr./min.
Redukcja masy ciągnika oraz zwiększenie wydajności nowych silników MX-11 i MX-13 pozwoliły na 7 proc. oszczędność zużycia paliwa i znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla.
Nie bez wpływu na ten wynik pozostaje poprawiona aerodynamika potężnej jednak powierzchni frontu pojazdu. Przeprojektowano m. in. osłonę przeciwsłoneczną, a w modelu XF przedłużono krawędzie nadkoli i prowadnice przepływu powietrza za przednim grillem.
Swój udział w redukcji spalania ma tez zmodernizowany układ recyrkulacji spalin oraz , lżejszy o 50 kg i bardziej kompaktowy układ oczyszczania spalin (EAS). Mniejsze gabaryty tego ostatniego układu pozostawiają miejsce dla większego zbiornika paliwa, sprężarki, czy skrzynki narzędziowej. Do tego dochodzi krótszy czas nagrzewania kompaktowej konstrukcji i szybsze osiągnięcie pełnej sprawności układu i przejście na najwydajniejszą mapę sterowania silnikiem.
Do tego dochodzi nowa, bardziej wydajna turbosprężarka oraz nowa pompa oleju, pompa wspomagania układu kierowniczego oraz cieczy chłodzącej. Zmiany obejmują poprawę wydajności i sprawności mechanicznej.
Nie bez znaczenia pozostaje też nowy tylny most i zautomatyzowana skrzynia biegów o kilku trybach jazdy (dzienny, nocny, cruzowania), a także nowe osie tylne o szybszych przełożeniach. Takie rozwiązanie pozwala na jazdę z prędkościoą 85 km/h przy zaledwie 1000 obr./min.
Ponadto w nowych modelach DF i XF zwiększono ładowność oraz poprawiono design kabiny. Wersja Super Space Cab w modelu XF pozostaje kabiną o największej obecnie na rynku kubaturze 12,6 metra sześciennego.
Dodatkowo ciągniki, których rozpoczęcie produkcji przewidziano na lato tego roku, wyposażono w nowy hamulec silnikowy Paccar Engine Brake. Jego maksymalna moc wzrosła z 320 do 340 kW w silniku MX-11 i do 360 w MX-13.
Okresy bezobsługowe nowych ciągników DAF zostały wydłużone do 200 000 km. Natomiast serwisy związane z usuwaniem popiołu z nowego układu EAS będą się teraz mogły odbywać co 500 000 km.
Komentarze