Ile zapłacisz za transport?

, 2 lutego 2009, 0:00

W dobie kryzysu w branży transportu drogowego bardzo istotne jest prawidłowe wyliczenie kosztów wykonania usługi przewozowej. By wyliczenie to było pozbawione błędów trzeba zebrać w jak najkrótszym czasie jak najwięcej informacji o planowanej trasie przewozu. Można sobie wyobrazić jakie musi to być trudne, gdy np. trzeba uwzględnić opłaty za przejazd tunelami w odległych miejscach Europy. W takim przypadku nieocenionym pomocnikiem jest dokładna mapa cyfrowa, zawierająca wszystkie informacje o kosztach wraz z narzędziem do kalkulacji tras. Takim narzędziem jest map&guide Truck Navigator 5.0, oferowany w Polsce przez firmę Autosoftware.

Właśnie pojawiła się kolejna, udoskonalona wersja oprogramowania nawigacyjnego dla przewoźników drogowych – map&guide truck navigator 5.0. Ta wersja oprogramowania daje jeszcze więcej możliwości pomocy kierowcy lub pracownikowi na przykład poprzez dokładne identyfikowanie miejsc, w których istnieją różnego rodzaju ograniczenia dla ciężarówek. Kolejne opcje nowej wersji oprogramowania mapowego dają możliwość dokładniejszego zdefiniowania każdego pojazdu, np. zapisania masy zestawu transportowego po załadowaniu lub gdy nastąpi zmiana naczepy. Mapa cyfrowa zawiera wszystkie ograniczenia ruchu dla pojazdów ciężarowych na planowanej i kalkulowanej trasie przejazdu.

Dokładność mapy umożliwia bardzo precyzyjne wyliczenie odległości do pokonania, co ma szczególnie duże znaczenie na trasach wymagających bardzo wielu manewrów. Właśnie w takim przypadku bardzo istotne jest dokładne określenie parametrów zestawu transportowego. Użytkownicy wybierają cechy pojazdu spośród poszerzonego wachlarza możliwości, jak wysokość, szerokość, długość, waga, czy maksymalny nacisk na poszczególne osie. Tym sposobem powstaje profil zestawu transportowego. Porównując to z ograniczeniami dla ruchu ciężarowego na drogach, organizator transportu może już na etapie planowania trasy dla konkretnego pojazdu unikać np. dróg prowadzących przez określone miasta, a korzystać z tych, które są odpowiednie dla określonych składów transportowych (spełniają ich wymogi). Istnieje również możliwość optymalizowania kosztów poprzez unikanie autostrad, promów lub płatnych tuneli.

Kierowca może zachować profil zestawu transportowego w przenośnym urządzeniu i nanosić pojedyncze zmiany, jakie w nim nastąpiły. Pozwala szybko reagować na zmiany i niespodziewane sytuacje, powstające podczas przejazdu, na przykład gdy zmieni się nacisk na poszczególne osie podczas załadunku lub rozładunku albo po zmianie naczepy. Dzięki tym – dostosowanym do konkretnego użytkownika – opcjom, oprogramowanie sprzęgnięte z mapą cyfrową, pozwala ustalić lub obliczyć wszystkie parametry przejazdu, dostosowane do konkretnego pojazdu.

Wizualne i dźwiękowe sygnały zagrożenia zwiększają bezpieczeństwo w trudnych sytuacjach. Użytkownik może być ostrzegany o ryzykownych zdarzeniach, jak strome pochyłości, nierówności na drodze, niebezpieczne zakręty, silne boczne wiatry lub gałęzie drzew, nisko pochylone nad drogą.

W Polsce sprzedażą oprogramowania map&guide Truck Navigator 5.0 zajmuje się firma Autosoftware (www.autosoftware.com.pl).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!