Renault Trucks Kerax: wersja 500KM zdobywa zwolenników

, 6 marca 2009, 0:00

Uznawany za wzór wśród pojazdów budowlanych, Kerax zrobił kolejny krok naprzód dzięki wersji 500 KM. Wynikiem tego jest wzrost sprzedaży o 8%.

Przystosowany do trudnych terenów i warunków, Kerax już od momentu pojawienia się na rynku jest ceniony przez profesjonalistów na całym świecie za solidność i zdolność pokonywania przeszkód. Wyniki sprzedaży wskazują na wzrost o 7,8%, z 7 928 w 2007 roku na 8 543 Keraxów sprzedanych w 2008 roku. Dobry wynik to w głównej mierze zasługa nowej wersji 500 KM.

Dostępny z silnikiem 13-litrowym Dxi (rzędowym 6 cylindrowym), który zwiększa jeszcze bardziej jego skuteczność dzięki mocy 368 kW i momencie obrotowym 2450 Nm przy 1050 do 1400 obr/ min.

Zwiększenie mocy sprawia, że Kerax przystosowuje się do wszystkich sytuacji, zwłaszcza tych najtrudniejszych i jest nie do zatrzymania, niezależnie od warunków jego eksploatacji.

Dostępna moc, skuteczność i bezpieczeństwo pojazdu odgrywają kluczową rolę w ekstremalnych sytuacjach. Przykładowo w Rosji i w sąsiadujących krajach jest wykorzystywany przy instalacji gazociągów w ekstremalnie trudnych warunkach klimatycznych i geograficznych.

Kerax w terenie gdzie królują niezwykle strome podjazdy, a różnice temperatur między poszczególnymi krajami mogą sięgać nawet 80stopni! W Chile, Kerax i jego silnik muszą radzić sobie, mimo braku tlenu, na wysokości ponad 4500m n.p.m. w kopalniach Kordylierów w Andach. Na Borneo i w Indonezji Keraxy o DMC zestawu 85 ton w wersjach 6×4 i 6×6 pracują w tropikalnym klimacie przy wyrębie drzew.

Nic dziwnego, że w tej gamie, wersja 500 KM jest najbardziej lubiana przez klientów, którzy wybierają 13 litrowy silnik DXi. Warto zauważyć, że ponad ¾ Keraxów jest sprzedawanych w wersji podwozia 8×4 i 6×4 i że zautomatyzowana skrzynia zyskuje coraz więcej zwolenników. Podczas gdy w całej gamie 20% sprzedaży wygląda podobnie, przy 13-litrowym silniku Dxi proporcja wzrasta do 50% (460 i 500 KM). Ta ewolucja pokazuje, że rynek budowlany, jeszcze niedawno „wstrzemięźliwy” w kwestii skrzyni automatycznych przekonuje się do jakości skrzyni zautomatyzowanej Renault Trucks i do jej wersji off road, przystosowanej do zarządzania układem napędowym w trudnych warunkach terenowych. Rozwiązanie to nie tylko zwiększa komfort pracy kierowcy, ale również zwiększa mobilność w każdych okolicznościach jednocześnie chroniąc mechanizmy pojazdu przed zniszczeniem i redukując zużycie paliwa.

To, że Kerax jest pojazdem budowlanym, nie znaczy wcale, że nie ma być wygodny. Wprost przeciwnie. Dzięki akustycznej izolacji i konstrukcji silnika poziom hałasu jest zredukowany do minimum i kabina zapewnia ten sam komfort co pojazd dalekobieżny.

Te wszystkie cechy zdecydowały o tym, że Kerax został wybrany „Ciężarówką roku 2008” przez jeden z największych magazynów finlandzkich Ajolinja, zajmujących się gamą ciężką. W ramach gamy, w szczególny sposób została wyróżniona wersja 500.26 6×4 Optidriver + wersja wykorzystywana do transportu drewna. Transport drewna jest jedną z najczęściej stosowanych form transportu w Finlandii, warto dodać, najbardziej wymagającej dla pojazdów.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

79.189.105.*, 9 marca 2009, 0:00 0 0

Rzeczywiscie robi wrażenie

Odpowiedz