Karkas w nowych oponach Regionalnych HSR2 / HDR2 i Długodystansowych HSL2 / HDL2 jest jak płyta podłogowa w rodzinie samochodów jednej firmy. Wspólna technologia opracowania karkasu sprawiła, że wszystkie tegoroczne nowości maję tę, samą najwyższą jakość, tak ważną przy kolejnych życiach opony – już jako bieżnikowanej – ContiRe. Pierwszą oponą, która otrzymała jako pierwsza najnowsze rozwiązania technologiczne opracowane w laboratoriach działu badawczo-rozwojowego koncernu Continental była opona 385/65R22.5 HTR2. Wg inżynierów R&D Continental zaproponowane rozwiązania są kluczowe dla utrzymania wysokiej jakości karkasów zarówno w trakcie eksploatacji nowych opon, jak i przy powtórnym wykorzystaniu jako opony bieżnikowanej.
Patent Air-Keep stworzony dla optymalizacji ciśnienia w oponie. Nowa warstwa butylowa o większej gęstości molekularnej utrzymuje ciśnienie opony na optymalnym poziomie o 50% dłużej w stosunku do dotychczas stosowanych warstw butylowych na rynku.
Warstwa butylowa została zmodyfikowana na poziomie wiązań molekularnych, dzięki czemu struktura tych wiązań jest gęstsza i bardziej trwała. Daje lepszą ochronę przeciwko korozji tlenowej. Redukuje opory toczenia spowodowane deformacjami.
Powietrze uchodzi z koła cały czas, przez każde możliwe miejsce. Otwartym pozostaje pytanie, jak długo ten proces będzie trwał. To przede wszystkim zależy od użytkownika pojazdu, warunków w jakich eksploatowany jest pojazd, stanu opony i felgi.
Jednym z ujemnych czynników penetrującego oponę tlenu jest utlenianie stali budującej opasanie, jak i mieszanek gumowych wykorzystanych do budowy opony. Powoduje szybsze starzenie się karkasu. Przekładać się to może na osłabienie wewnętrznej konstrukcji opony, a w efekcie na niską jakość karkasu przy odsprzedaży.
Dlatego tak ważne jest regularne monitorowanie ciśnienia przez kierowcę, osoby odpowiedzialne za dozór techniczny w firmie transportowej, czy wyspecjalizowanych w monitoringu opon pracowników takich firm, jak Continental.
Zadaniem Technologii Air-Keep jest zatrzymanie powietrza we wnętrzu koła pod warstwą butylową, aby powyżej zachodzące zjawiska miały miejsce w jak najmniejszym stopniu i jak najpóźniej.
Opatentowana technologia Air-Keep zapewnia znacznie lepszą szczelność dyfuzyjną niż w przypadku konwencjonalnych rozwiązań. Oznacza to, że nowe konstrukcje opon Continental utrzymują ciśnienie na optymalnym poziomie nawet o 50% dłużej.
Grafika po lewej stronie pokazuje tradycyjną drogę tlenu przez oponę, natomiast grafika po prawej stronie prezentuje wydłużoną drogę tlenu w oponie w technologii Air-Keep.
Nowe stalowe, sztywniejsze opasanie w kształcie trójkątnej sieci. Niższa deformacja trójkątnej sieci opasania daje większą stabilność i równomierne rozłożenie sił nacisku na całym śladzie opony na drodze. Nowy typ stalowego pasa stabilizującego usztywnia konstrukcję opony, ograniczając do minimum opory toczenia i poprawiając wytrzymałość karkasu.
Na nowo zaprojektowana stopka ze wzmocnieniem stalowym. Wzmocnienie to przeciwdziała pękaniu opony na styku opony i felgi przy zaniżonym ciśnieniu lub przeładowaniu pojazdu. Wzmocniona stalą konstrukcja stopki lepiej znosi wypadkową sił działających na naczepę i gwarantuje bezpieczne osadzenie opony.
Wszystkie, wprowadzone innowacje mają na celu poprawę właściwości ekonomicznych nowych opon, obniżenie kosztów przejechanego kilometra, a w efekcie również obniżenie kosztów prowadzenia działalności firmy transportowej.
Po wycofaniu z eksploatacji, całkowity koszt opon opracowanych z powyższymi innowacjami okazuje się zdecydowanie najniższy. Dzięki wysokiej jakości karkasu, opona ma szanse na „drugie życie” po procesie bieżnikowania oraz osiąga rekordowe przebiegi. Zobacz prezentację o programie ContiLifeCycle, oraz zapoznaj się z technologiami bieżnikowania na gorąco -> ContiRe, oraz z technologią bieżnikowania na zimno -> ContiTread.
Dzięki temu po zakończeniu eksploatacji opon karkasy firmy Continental będą miały wysoką wartość, oraz wysoką podatność na bieżnikowanie.
Komentarze