Firma MANN+HUMMEL opracowała zoptymalizowaną technologię nawoju włókien. Zastępuje ona dotychczasowe filtry powietrza z płaszczem metalowym, z tworzywa sztucznego oraz papieru.
MANN+HUMMEL jako pierwszy producent filtrów wprowadził w filtrach powietrza do samochodów ciężarowych nową technologię nawoju włókien. Zaletą tego nowego rozwiązania jest optymalizacja wydajności filtracji i rezygnacja z płaszczy z metalu, tworzyw sztucznych oraz papieru. Prowadzi to w konsekwencji do polepszenia bilansu energetycznego, emisji CO2 oraz bilansu materiałowego. Technologia nawoju włókniny zastępuje na niezależnym rynku części zamiennych dotychczasowe filtry powietrza.
Proste i działąjące rozwiązanie: zoptymalizowana technologia nawoju włókien zastępuje specjalne włókna poliestrowe w dotychczas zwyczajowo stosowanych płaszczach metalowych, z tworzywa sztucznego czy papieru. Włókna biegną w różnych szerokościach zwoju wokół całego filtra powietrza i stabilizują odstępy między fałdami medium filtracyjnego na całej wyskości filtra. Wyższe natężenie przepływu powietrza optymalizuje wydajność filtracji i przyczynia się do oszczędności paliwa.
Ponadto nowa technologia zwiększa wytrzymałość filtra, również w przypadku szczególnie zwiększonej wilgotności powietrza. Nowy filtr dba tym samym nawet przy pogorszonych warunkach jazdy o lepsze zaopatrzenie silnika w odpowiednią ilość powietrza. Ścisły nawój włókna w górnej części filtra stanowi dodatkowy uchwyt, który staje się pomocny aby uniknąć uszkodzenia fałd medium filtracyjnego podczas montażu filtra. Rezygnując z płaszczy metalowych, z tworzywa sztucznego i papieru specjalista w zakresie filtracji przyczynia się tym samym do ochrony żródeł oraz ma ważny wkład w zakresie oszczędzania energii i produkcji. Oddziałowuje to pozytywnie m.in. również na emisję zanieczyszczeń pochodzących z termicznej utylizacji filtrów. Uszczelnienie wkładu filtracji powietrza jest tak skonstruowane, że wycisza powstający hałas.
Komentarze