Polskie autobusy elektryczne w stolicy Europy

1 sierpnia 2017, 15:34

Największe przedsiębiorstwo transportu publicznego w stolicy Belgii, firma STIB, zamówiła pierwsze autobusy elektryczne. Będzie to siedem elektrycznych Solarisów Urbino 8,9 LE, których dostawa przewidziana jest na początek roku 2018.

Zgodnie z założeniami zamówienia, które wpłynęło do firmy Solaris Bus & Coach kilka dni temu, autobusy wyposażone zostaną w silnik trakcyjny o mocy 160 kW oraz napęd polskiego producenta Medcom. Pojazdy będą w pełni bezemisyjne, a wysoki komfort podróżowania zapewnią baterie o pojemności 160 kWh, które ładowane będą poprzez złącze Plug-in.

Autobusy polskiego producenta z Bolechowa będę poruszały się na nowej linii w europejskiej stolicy – Citybus. Firma STIB zakupiła pierwsze elektryczne pojazdy by przetestować innowacyjną technologię i zbadać oszczędności wynikające z ich użytkowania.

Solaris podpisał umowę ramową z belgijskim przewoźnikiem, która zakłada dostawę siedmiu sztuk autobusów bateryjnych z możliwością rozszerzenia kontraktu o kolejne pojazdy. Jest to potwierdzenie trendu rozwoju elektromobilności, w europejskich metropoliach.

– Na początku roku wygraliśmy przetarg na dostawę 208 autobusów hybrydowych dla belgijskiego przewoźnika SRWT TEC Namur w Walonii, a dziś otrzymujemy zamówienie na autobusy elektryczne od kolejnego belgijskiego przewoźnika, jakim jest firma STIB z Brukseli. To niezwykły powód do dumy i radości, że kraj Beneluksu docenia naszą markę. Cieszymy się bardzo, iż nasze Solarisy będą jeździły po ulicach europejskiej stolicy – powiedział Zbigniew Palenica, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach SA.

Bateryjne Solarisy w metalizowanym kolorze prezentować się będą na ulicach europejskiego miasta. Wnętrze autobusu będzie wyposażone m.in. w fotele z ekoskóry czy drewnopodobną podłogę. Bezpieczeństwo zarówno podróżującym jak i kierowcy zapewni system monitoringu. Na potrzeby belgijskiego producenta przygotowana zostanie „antyagresyjna” kabina kierowcy. Dodatkowo pojazd wyposażony będzie w elektryczną rampę, która ułatwi wejście lub wyjście z autobusu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Zgodnie w zapowiedzią brukselskiego ministra transportu Pascala Smet przewoźnik zakłada elektryfikację całej floty autobusowej do 2030 roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!