Spotkanie Partnerskie Infomobil 2009

, 4 maja 2009, 0:00

27 kwietnia 2009r. w Ośrodku Rekreacyjno- Konferencyjnym „Molo” w Smardzewicach k/ Tomaszowa Mazowieckiego odbyło się Spotkanie Partnerskie pracowników firmy BPW Polska z klientami.

Tytuł spotkania „Infomobil” to jednocześnie nazwa pojazdu w którym zostały zaprezentowane nowości produktowe BPW, omawiane wcześniej na konferencji.

Część merytoryczna spotkania

Spotkanie rozpoczął prezes Bogusław Sienkiewicz. Następnie pan Grzegorz Marat przedstawił nowe produkty BPW Polska. Wśród nowości na szczególną uwagę zasługują:

1.Nowa generacja osiECO Plus 2. Różnica się od poprzedniczki – ECO Plus zarówno konstrukcją czopa, piastą ,łożyskami jak również nowym rodzajem uszczelnienia – ECO Seal. Istotnym elementem nowej osi jest także jej śruba składająca się z zębatego elementu zabezpieczającego i pierścienia sprężystego ze zintegrowanym ogranicznikiem momentu dokręcania. Taka konstrukcja wyklucza błąd obsługowy nie pozwalając jednocześnie na stosowanie kluczy udarowych.

2.Hamulce tarczowe – 3 wielkości dla osi 9-12 t. SB 3745 i SB 4309- dla piast typu S i B oraz SB 4345 dla piast typu S. Hamulce bębnowe SN 4218 ECO-Drum dla osi 9-12 t. teraz z osiami skrętnymi.

3. Zawieszenie pneumatyczne AIRLIGHT 2.
Nowości to – inna grubość tulei, skuteczniejsze zabezpieczenie przed luzowaniem sworznia resoru, nowa powłoka- Geomet umożliwiająca montaż bez smarowania, zmieniony moment dokręcania nakrętki sworznia ( 900Nm -> 650 Nm). Ponadto zastosowano wsporniki przykręcane do ramy pojazdu dedykowane dla osi lżejszej konstrukcji 9-12 ton od wielkości hamulca 360 mm , przykręcane za pomoca śruby radełkowej zabezpieczającej przed obrotem.
Przy wspornikach sworzeń półresora z kołnierzem . Siły są przenoszone bezpośrednio przez sworznie półresorów. Ponadto w siłownikach podnoszenia osi zastosowano tłoczysko przekroju czworokątnym stanowiącym lepsze zabezpieczenie .
Urządzenie podnoszenia osi (sworzeń M24) pozwala na redukcję zużycia opon podczas jazdy bez ładunku , ułatwia ruszanie i manewrowanie pojazdem. Wykonane jest w wersjach:
-dwustronne boczne

-jednostronne
-centralne na miech
-centralne

Kolejnym mówca był pan Ryszard Kresowski – dyrektor działu technicznego .Jego zadaniem było wprowadzenie słuchaczy w świat przyszłych rozwiązań technicznych BPW Polska.
Wśród planowanych zmian znajdą się miedzy innymi:

– nowy hamulec tarczowy osi do pojazdów ciągnionych ( naczepy, przyczepy) , już testowany w Szwecji Pln

-nowy analizer danych przechowujący dane z ostatnich 1000 tras i analizujący je za pomoca 14 histogramów

Po przerwie p. Maciej Bielecki reprezentujący ofertę firmy Hestal- przedstawił nową linię kłonic do naczep plandekowych – Solid Master.

Są to kłonice stosowane do burt 600-800-1000, w pełni kompatybilne z poprzednimi elementami mocującymi tej firmy jak również z elementami innych producentów. Ich cechą charakterystyczną są przykręcane- a nie spawane zamki.

Infomobil


Po zakończeniu konferencji, zaproszeni goście mieli okazję na własne oczy zobaczyć wspomniany wcześniej Infomobil.
Zwykłych wymiarów naczepa została rozłożona tworząc salon części BPW z tarasem i bardzo przestronnym wnętrzem , w którym można było nie tylko zobaczyć , ale również dotknąć omawiane wcześniej produkty, obejrzeć film instruktażowy i uzyskać od pracowników BPW wyczerpujące informacje na temat konkretnych części.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!