Scania wprowadziła do oferty samochody ciężarowe serii P, wyposażone w nowe, 13-litrowe silniki Euro 5 z techniką EGR. Bez żadnych ograniczeń są dostępne wysokie momenty obrotowe, do 2100 Nm, zapewniające wyjątkowe własności trakcyjne w pojazdach tej klasy.
230 KM 1050 Nm Euro 5 i EEV 9-litrowy EGR
270 KM 1200 Nm EEV zasilany etanolem 9-litrowy EGR
280 KM 1400 Nm Euro 5 i EEV 9-litrowy EGR
320 KM 1600 Nm Euro 5 i EEV 9-litrowy EGR
360 KM 1900 Nm Euro 5 13-litrowy EGR
380 KM 1900 Nm Euro 5 12-litrowy SCR
400 KM 2100 Nm Euro 5 13-litrowy EGR
420 KM 2100 Nm Euro 5 i EEV 12-litrowy SCR
Dzięki dostępności rozwijających duży moment obrotowy, nowych 13-litrowych silników z techniką EGR w pojazdach Scania serii P, pojawiają się zupełnie nowe możliwości konfigurowania kompaktowych samochodów ciężarowych o wysokich osiągach, wyjątkowo konkurencyjnych pod względem masy własnej. Technika EGR łączy w sobie doskonałą ekonomikę paliwową z wygodą, wynikającą z braku konieczności stosowania dodatków chemicznych. Dodatkową zaletą jest wolna przestrzeń w podwoziu, w której można zamontować większy zbiornik paliwa lub dodatkowe wyposażenie. Duży wybór kabin serii P pozwala na optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w wielu różnych zastosowaniach.
Gama kabin dostępnych w Scania serii P należy do najbogatszych na rynku. Oferowane są kabiny krótkie, kabiny dzienne, kabiny sypialne, a także kabiny Low-entry i załogowe.
Kabiny te mogą być łączone z niezliczoną ilością wariantów podwozi i konfiguracji osi, obejmujących m.in. cztery klasy wytrzymałości ram i cztery wysokości podwozia. Przykłady zastosowań pojazdów P 360 i P 400:
Ciągnik siodłowy do transportu paliw – masa własna 6100 kg
• Lekka betonomieszarka 8×4, o pojemności 8 m sześc. – masa własna 13400 kg
• Wywrotka 8×4 o ładowności 20 t
• Pojazd do transportu samochodów – wysokość całkowita 2,7 m
• Szybki i kompaktowy pojazd ratowniczy
Komentarze