Firma Zeus z Legionowa, dostawca rozwiązań technologicznych dla transportu, poinformowała, że we współpracy z firmą Thermo King wprowadza nowy system kontroli naczep chłodniczych, zaopatrzonych w agregaty chłodnicze Thermo King.
Kontakt z serwisem
Po integracji urządzeń Zeusa z agregatami Thermo Kinga, system Infosat jest w stanie na bieżąco monitorować oprócz bieżącego położenia chłodni także, temperatury nastawione (zadane) przez kierowcę, temperatury rzeczywiste oraz wskazanie z licznika motogodzin. Przekroczenie limitu czasu pracy powoduje, że program automatycznie powiadamia użytkownika lub też serwis, że dany agregat wymaga przeglądu. Serwis wcześniej przygotowuje odpowiednie materiały eksploatacyjne, informując w odpowiednim czasie zleceniodawcę o możliwości wykonania obsługi w danym dniu. Firma transportowa jest w stanie z wyprzedzeniem przygotować się na odstawienie pojazdu do serwisu. Stanowisko zostaje przygotowane, a klient zaproszony przez punkt serwisowy. Eliminuje to również postój związany np. z brakiem podzespołów, bo w czasie między poinformowaniem serwisu, a przyjazdem chłodni, serwis jest w stanie zaopatrzyć się we wszystkie materiały potrzebne do sprawnego przeprowadzenia usługi. Tym sposobem skraca się czas, w którym zestaw transportowy nie zarabia.
Zdalne monitorowanie akumulatorów rozruchowych agregatu automatycznie powiadamia użytkownika o niebezpiecznym obniżeniu się napięcia zasilania. Zapobiega to całkowitemu rozładowaniu akumulatorów i chroni przed problemami z rozruchem, co często występuje po dłuższych postojach.
Wsparcie przewoźnika i serwisu
Niemałym ułatwieniem dla firmy transportowej lub dystrybucyjnej jest możliwość zdjęcia z ich barków konieczności pilnowania liczby tzw. motogodzin międzyprzeglądowych. Ich przekroczenie może skutkować przyspieszonym zużyciem elementów agregatu lub utratą gwarancji. Odchodzi konieczność doglądania agregatów, bo system widzi je na bieżąco. Dodatkową funkcją jest to, iż bieżące monitorowanie agregatu umożliwia sygnalizację w systemie Infosat kodów błędów zgłaszanych przez agregat. Ułatwia to serwisowi wstępne rozpoznanie problemu, co sprawia, że jego pracownicy wiedzą z jakiego rodzaju usterką mają do czynienia – czy jest to tylko błąd o niskim priorytecie, który sam ustąpi po wyłączeniu i włączeniu agregatu, czy też trzeba szykować stanowisko serwisowe i określone części zamienne. Prowadzi to do tego, że do pojazdu nie musi jechać specjalistyczny pojazd ze stacji serwisowej, ale lekki samochód z określonym modułem do wymiany. Ogranicza to koszty, skraca czas naprawy i oszczędza czas pracy serwisantów.
Integracja systemów Infosat i Thermo King to również monitorowanie on-line temperatur nastawionych w agregacie przez kierowcę i porównywanie ich z aktualnie panującymi temperaturami w komorach chłodniczych. Dzięki temu dyspozytor uzyskuje informację, na podstawie, której może podjąć odpowiednie kroki, zanim nastąpi naruszenie warunków dostawy towaru do klienta.
Precyzyjna kontrola
System Infosat to także monitorowanie pracy agregatów chłodniczych, zasilanych paliwem ze zbiornika pojazdu. Pozwala to na właściwe zarządzanie gospodarką paliwową w firmie, gdyż umożliwia precyzyjne raportowanie paliwa zużytego przez silnik samochodu i niezależnie silnik agregatu. W przypadku samodzielnych agregatów naczepowych zastosowanie znajdzie dodatkowy analizator paliwa w zbiorniku agregatu. Umożliwi on prezentację aktualnej ilości paliwa z przeliczeniem na możliwy do wykorzystania czas pracy agregatu. Po zaprogramowaniu minimalnej ilości paliwa, system automatycznie powiadamia o konieczności tankowania zbiornika.
System ten znajdzie swoich odbiorców w niejednej firmie zajmującej się transportem towarów w temperaturze kontrolowanej. Infosat pozwala również kontrolować, w jaki sposób firma zewnętrzna realizuje zleconą usługę, co ma bardzo duże znaczenie dla zapewnienia jakości i terminowości zaopatrzenia klienta.
Komentarze