Hybrydowa Scania Interlink Low Decker to najnowszy model autobusu, który pokazano podczas tegorocznych targów Busworld w Kortrijk. Nowy model uzupełnia rodzinę uniwersalnych pojazdów Scania Interlink z niskim, średnim i wysokim pokładem.
Obecnie pojazdy podmiejskie i miejskie Scania są dostępne w pełnej gamie alternatywnych układów napędowych. Na niektórych typach tras z częstymi przystankami, autobus hybrydowy może stanowić najlepszy wybór pod względem niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji spalin.
Scania Interlink LD może zostać wyposażona w silnik napędzany olejem napędowym, biodieslem, HVO, CNG/CBG, etanolem, a także pracować jako hybryda. To kolejny pojazd Scania, po autobusie Scania Citywide Low Entry Suburban, który jest dostępny w pełnej gamie alternatywnych układów napędowych, z hybrydą włącznie.
– Rozwój miast gwałtownie przyspiesza. Dotyczy on jednak przede wszystkim przedmieść, a nie centrum. Oznacza to znaczne wydłużenie drogi do pracy. Co więcej, transport
w obrębie dużych aglomeracji miejskich może generować znaczne zużycie paliwa. Musimy zatem zwrócić większą uwagę na układy napędowe uniezależnione od paliw kopalnych, także w tym segmencie – komentuje Karin Rådström, dyrektor Buses and Coaches
w Scania.
Dla wielu przewoźników zapewniających transport w centrum i na przedmieściach, najbardziej dostępną alternatywą jest gaz ziemny. Paliwo to pozwala ograniczyć emisję dwutlenku węgla nawet o 20 proc., a przy użyciu biogazu – o 90 proc. Inżynierowie Scania wprowadzają większe zbiorniki sprężonego gazu, które pomimo większej objętości ważą mniej. Prowadzi to nie tylko do zwiększenia liczby przewożonych jednorazowo pasażerów, ale także do wydłużenia zasięgu pojazdu bez tankowania.
Ponadto podczas Busworld 2017 swoją premierę ma też elektrobus Scania Citywide Low Floor. W nadchodzących miesiącach pojazd będzie przechodził intensywne testy, zanim trafi do sprzedaży w 2018 roku.
Scania znajduje się w światowej czołówce, jeśli chodzi liczbę pojazdów połączonych
w ramach sieci przesyłania informacji. Obecnie jest ich już niemal 300 000. Dzięki włączeniu pojazdów w sieć przesyłania informacji można skutecznie planować obsługę i naprawy w ramach floty, w tym te zapobiegawcze – pozwala na to usługa Scania Fleet Care. Obecnie usługa została uzupełniona o Gwarancję Dyspozycyjności. Zależnie od potrzeb, użytkownik może zdecydować, jakiego poziomu dyspozycyjności floty potrzebuje i kiedy jest on mu niezbędny. Obsługa serwisowa może zostać dopasowana do indywidualnych oczekiwań użytkownika.
Podczas targów przedstawiono również wszechstronną gamę autokarów Scania. Odwiedzający stoisko firmy mogą zobaczyć pojazd Scania Touring o długości 12,9 m, który wyróżnia się wyjątkowo niskim spalaniem, nieprzekraczającym 2 l na 10 km oraz znakomitym stosunkiem jakości do ceny. Scania Touring może być napędzana biodieslem, co pozwala na obniżenie emisji CO2 o ponad 60 proc w porównaniu z konwencjonalnym dieslem. Podczas Busworld 2017 można również obejrzeć nowy autokar Scania Interlink High Decker o długości 12,8 m. Spalając HVO, Scania Interlink HD emituje nawet o 90 proc. mniej dwutlenku węgla. Pojazd napędzany jest cieszącym się bardzo dobrą renomą silnikiem Scania 410 KM. Autokar wyposażono w windę dla wózków oraz bagażniki o dużej pojemności.
– Jesteśmy dumni z tego, że możemy zaprezentować kompleksową gamę pojazdów Scania z największym wyborem alternatywnych układów napędowych. W Scania zapewniamy użytkownikom możliwość wyboru, a uwzględniając całkowity koszt użytkowania przekłada się to na bardziej przyjazny dla środowiska transport publiczny – dodaje Karin Rådström.
Komentarze