Goodyear postanowił zaprezentować technologię DuraSeal w praktyce. Po wyposażeniu ciężarówki MAN w ogumienie z żółtą, żelową mieszanką kauczuku stanowiącym jedną z warstw opony, zmierzono ciśnienie w ich wnętrzu, które wynosiło 8,5 bara.
Następnie wbito trzy gwoździe o średnicy 6 mm w czoło opony. Żółty żel otoczył gwoździe, blokując wypływ powietrza. Po wyjęciu gwoździ, substancja zakleiła dziury, blokując wydostawanie się powietrza z kół. Następnie sprawdzono ciśnienie, które nie zmieniło się i wciąż sięgało 8,5 bara.
By przekonać się o skuteczności technologii DuraSeal, ciężarówka pokonała około 20 kilometrów. Ponowny pomiar potwierdził, że ciśnienie wewnątrz opony pozostało bez zmian.
Opony DuraSeal, posiadające dodatkowy pas w bieżniku, pozwalają na kontynuację jazdy po przebiciu koła. Pojazdy poruszające się w trudnym terenie, narażone na uszkodzenia opon, po takim incydencie mogą poruszać się aż do najbliższej wizyty w serwisie.
Niemieckie Stowarzyszenie Producentów Wyrobów Kauczukowych nagrodziło ten pomysł tytułem Produktu Roku 2009. Korzyścią wynikającą z zastosowania tej technologii jest wyeliminowanie kosztownego przestoju pojazdu i wymiany ogumienia.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.22.100.*, 21 lipca 2009, 0:00 0 0
Ciekawe , tylko co się stanie w momencie , kiedy zostanie uszkodzony bok opony?
Druga sprawa , czy uszkodzenia , które się zakleiły muszą być koniecznie naprawione w serwisie oponiarskim , czy można dalej opony eksploatować?
Odpowiedz
79.191.182.*, 21 lipca 2009, 0:00 0 0
Sklejone opony nie muszę być naprawiane w serwisie. No a bok opony - niestety, z tego co wiem tam nie ma tej kleistej substancji.. Pozdrawiam, Jacek
Odpowiedz