Continental wyprodukował nową oponę autokarową do użytku mieszanego na regionalnych oraz długich trasach. HSR 2 wprowadza szereg technicznych innowacji na rynku opon dla autokarów do komunikacji regionalnej i czarterowej. Obok zoptymalizowanego bezpieczeństwa użytkowania i zwiększonego komfortu jazdy nowe, uniwersalne opony zapewniają także większą ekonomię użytkowania.
Najnowszej generacji opony znajdują zastosowanie zarówno na osi kierującej, jak i napędowej. W porównaniu do swoich poprzedników nowe opony dla autokarów turystycznych charakteryzują się lepszą ekonomią użytkowania oraz większym komfortem jazdy.
Podstawę ulepszenia nowych typów opon stanowi nowo zaprojektowane wytrzymałe, czterowarstwowe trójkątne opasanie karkasu ze wzmocnioną stopką. Nowoczesna i wytrzymała konstrukcja opony pokazuje pełne spektrum swoich zalet w mieszanym użytkowaniu regionalnym na trasach o różnych profilach jezdni, jak i na długich trasach wycieczkowych.
Wprowadzone na rynek przez firmę Continental nowe technologie, wraz z nowa oponą sprawdzają się zarówno w eksploatacji miejskiej, regionalnej, jak i międzynarodowej. Dzięki licznym rozwiązaniom konstrukcyjnym, np. sztywniejszej budowie karkasu, inżynierowie firmy Continental byli w stanie obniżyć opory toczenia, doprowadzając do efektywnego zmniejszenia zużycia opony nawet o 5%.
Kolejną charakterystyczną zmianą wprowadzoną w nowych oponach HSR 2 są nowo zaprojektowane przekroje poprzeczne opon o zwiększonej objętości powietrza. W ten sposób w znaczący sposób zostaje zwiększona amortyzacja opony, jednocześnie nie wpływając w sposób negatywny na jej trwałość oraz stabilność jazdy. Dzięki doskonałym właściwościom amortyzacyjnym na różnych nawierzchniach nowa opona klasy premium bezpośrednio wpływa na wysoki komfort podróżowania i dobre samopoczucie pasażerów autokaru.
Opona HSR 2 zasługuje nie tylko na pochwały od pasażerów. Nowo zaprojektowany profil bieżnika z szerokimi żebrami barkowymi opony oraz zwiększoną, o 1,5 mm, głębokością bieżnika, przyczynia się do zwiększenia trwałości opony nawet o 20%. Wzmocnione ściany oraz nowa, wzmocniona, stopka opony HSR 2 redukują niekorzystne działanie sił poprzecznych i wzdłużnych opony oraz korzystnie wpływają na właściwości jezdne na różnych nawierzchniach. Duża trwałość i łatwość regeneracji nowej opony marki Continental w znaczący sposób wpływają na efektywność użytkowania oraz obniżenie kosztów.
Istotnym czynnikiem podczas wyboru opony do autokaru jest emisja hałasu. Bieżnik pokryty licznymi wąskimi rowkami oraz stabilizujący trójwymiarowy kontur u podstawy bieżnika zapewniają oponie HSR 2 wyjątkowo niskie opory toczenia oraz niską emisję hałasu. Gęsty profil bieżnika gwarantuje cichy bieg opony, redukując emisję dźwięków do minimum, także na nierównych nawierzchniach, co jest odczuwalne zarówno dla pasażerów, jak i otoczenia. Nowa opona HSR2 posiada wszystkie homologacje dotyczące emisji hałasu wynikające z najnowszych regulacji Komisji Europejskiej.
Istotnym aspektem komunikacji autokarowej, stawianym na pierwszym miejscu, jest bezpieczeństwo. Continental w znaczący sposób przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach dzięki zastosowaniu opatentowanej technologii AirKeep®. Specjalna warstwa butylowa ze zwiększonymi molekułami kauczuku zmniejsza utratę ciśnienia opony do 50%. Optymalne ciśnienie opony gwarantuje niezmienne bezpieczeństwo użytkowania opony, redukuje zużycie paliwa oraz zwiększa w znaczący sposób jej trwałość. Ponadto, gęstość profilu bieżnika zapobiega klinowaniu się kamieni i innych ciał obcych w bieżniku. Ryzyko awarii zostaje w ten sposób zmniejszone do minimum.
Nowa opona autokarowa HSR 2 jest oferowana w wymiarach 295/80R22.5 oraz 315/80R22.5.
Komentarze