Firma Autosan podpisała kontrakt na 28 autobusów dla 2. Regionalnej Bazy Logistycznej z Warszawy. Wartość przetargu wynosi 18 mln złotych.
Według oficjalnego komunikatu firmy, podpisana umowa jest wynikiem wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu ogłoszonym we wrześniu br. przez 2 RBL. Podczas wyboru oferty zwracano uwagę na takie czynniki jak: cena, okres gwarancji, zużycie energii, emisja zanieczyszczeń, moc silnika oraz wyposażenie dodatkowe.
Sanocka firma na poczet realizacji kontraktu dostanie 8,4 mln złotych. Reszta kwoty zawartej w przetargu zostanie wypłacona po dostarczeniu zamówionych autobusów.
– PGZ włożyła wiele wysiłku organizacyjnego i finansowego w to, aby AUTOSAN mógł znów zacząć produkować wysokiej jakości autobusy. Dzisiaj podpisywany jest kontrakt z wojskiem, ale spółka jest również coraz bardziej widoczna na rynku cywilnym. W przyszłym roku postawimy na rozbudowę mocy produkcyjnych zakładów, ze szczególnym naciskiem na możliwość budowy pojazdów z napędami ekologicznymi – powiedział Adam Lesiński, Członek Zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
– Polska armia dostaje autobusy spełniające wszystkie wymogi, oszczędzając przy tym kilka milionów złotych. W ciągu najbliższych lat polska armia potrzebować będzie jeszcze ponad 200 autobusów. Mam nadzieję, że AUTOSAN w tych postępowaniach wystartuje i życzę mu sukcesów – powiedział Minister Bartosz Kownacki.
Dopiero za drugim razem udało się wygrać przetarg firmie z Sanoka. Przypomnijmy, pierwszy przetarg Autosan przegrał, ponieważ były dyrektor sprzedaży odpowiedzialny za kontrakt, spóźnił się ze złożeniem oferty o 20 minut. Za co został zwolniony dyscyplinarnie. Sprawą niejasnego przetargu zainteresowało się Centralne Biuro Antykorupcyjne.
Funkcjonariusze CBA ustalili, że jeżeli oferta zostałaby złożona w terminie, zapewne zostałaby uznana za najkorzystniejszą. Ocena sytuacji przetargowej przez CBA kłóci się jednak z pierwszą wersją oświadczenia wydanego przez Autosan, w którym jest podana informacja o niewielkich szansach na wygranie przetargu ze względu na brak w ofercie autobusów wysokopodłogowych.
Następnie owe oświadczenie zostało zastąpione przez poprawioną wersję, z wyciętym zdaniem o braku w ofercie autobusów wysokopodłogowych.
Cały przebieg przetargu został opisany w poniższych artykułach:
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Krakus, 5 grudnia 2017, 13:15 0 -1
Kogo będą dowozić na pole walki autobusami - WOT? W taki razie zamówić też przewoźne krematoria dla "ładunków 200"...
Odpowiedz