Niemieckie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Spraw Miejskich (BMVBS) zapewni dofinansowanie Daimlerowi, producentowi autobusów Mercedes Citaro, by wesprzeć rozwój próbnej floty hybrydowych autobusów miejskich, które są w stanie przez kilka kilometrów poruszać się jedynie przy użyciu silnika elektrycznego. W tej sprawie został już podpisany list intencyjny.
W ośmiu regionach o zróżnicowanej topografii, w których będzie prowadzony pilotażowy program, około 30 Citaro G BlueTec Hybrid rozpocznie testy na przełomie 2010 i 2011 roku. Kwota dofinansowania projektu z II Niemieckiego Programu Stymulacji Ekonomicznej to 115 milionów euro. Dzięki tej pomocy Mercedes będzie mógł zwiększyć opłacalność i niezawodność kolejnych autobusów miejskich. Jeszcze przed decyzją o testowaniu autobusów w ośmiu regionach Niemiec, Citaro trafił na koło podbiegunowe, gdzie sprawdzano jego odporność na najcięższe warunki atmosferyczne.
W marcu 2009 roku 250 specjalistów z różnych europejskich firm transportowych miało szansę zobaczyć hybrydowe Citaro w akcji. Autobus został bardzo dobrze przyjęty, goście docenili efektywność wykorzystanych w pojazdach technologii. Największe na świecie baterie litowo-jonowe wykorzystywane w samochodach, które pozwalają przejechać kilka kilometrów z bezgłośnym i „bezemisyjnym” napędem elektrycznym bez wykorzystywania diesla, ładowane są dzięki energii wytwarzanej przez generator spalinowy i odzyskiwanej podczas hamowania. Dzięki zaawansowanej technologii, Mercedesowi udało się zmniejszyć spalanie i emisję CO2 o 20 do 30 procent.
Daimler sprzedaje również hybrydowe autobusy marki Orion, których blisko 2 tysiące porusza się po północnoamerykańskich drogach.
Komentarze