W pierwszym półroczu 2009 roku sprzedano ponad 2600 lekkich pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz Atego wyposażonych w system Start-Stop. To o około 1500 egzemplarzy, a więc o 130% więcej niż w całym roku 2008. Na samym niemieckim rynku wydano klientom 2000 sztuk Mercedes-Benz Atego z tą funkcją silnika, co oznacza wzrost o 1100 sztuk (ponad 110 %) w stosunku do całego 2008 roku.
Sprzedane Atego z systemem Start-Stop stanowią 46%, a w Niemczech nawet 61%, wszystkich dostarczonych do klientów pojazdów tego modelu, w których istnieje możliwość montażu tego obniżającego zużycie paliwa układu.
Automatyczny system Start-Stop jest dostępny na życzenie w Mercedes-Benz Atego z manualną skrzynią biegów. System wyłącza silnik, gdy samochód stoi w miejscu przez co najmniej przez trzy sekundy, skrzynia biegów przełączona jest na położenie neutralne a pedał sprzęgła nie jest wciśnięty. W chwili wciśnięcia pedału sprzęgła silnik jest ponownie automatycznie uruchamiany. Efektem działania tego systemu ma być redukcja zużycia paliwa, sięgająca do trzech procent. Producent zapowiada, że w przypadku eksploatacji auta wyłącznie w ruchu miejskim oszczędności mogą być jeszcze większe. Ze zmniejszeniem zużycia paliwa wiąże się również zmniejszenie emisji spalin i dwutlenku węgla. W przypadku ciężarówki Mercedes-Benz Atego użytkowanej na krótkich trasach miejskich dopłata za dodatkowe wyposażenie powinna zwrócić się już po kilku miesiącach.
Oprócz ekonomicznych i ekologicznych zalet system Start-Stop zwiększa komfort pracy kierowcy, który może odpocząć od hałasu silnika, bez konieczności ponownego uruchamiania motoru i przekręcania kluczyka za każdym razem.
Komentarze