Jak wynika z ankiet przeprowadzanych w 2009 r. przez DKV Euro Service, internet jest najlepszą metodą kontaktu z firmami branży transportowej. Ponad połowa nowych użytkowników kart paliwowych dowiedziała się o ich istnieniu właśnie przez strony www.
DKV Euro Service, operator kart paliwowo-serwisowych, od początku 2007 r. przeprowadza analizy profilu swoich nowych klientów. Wnioski z najnowszych ankiet ukazują coraz większą aktywność na rynku transportowym małych i średnich firm. Ponad połowę nabywców kart paliwowych stanowią przewoźnicy posiadający 1-2 pojazdów. Tylko niecałe 7% nowych klientów zarządza flotami z taborem ponad 10 samochodów. Jak informują analitycy DKV, spowodowane jest to nasyceniem kartami paliwowymi wśród dużych przewoźników oraz wyraźnie większym otwarciem na nowe technologie wśród firm małych i średnich.
Zmienia się też sposób pozyskiwania informacji przez menadżerów flot – w poprzednich latach głównym impulsem skłaniającym do wyboru firmy dostarczającej usługi flotowe były opinie kolegów z branży. Obecnie najlepszym narzędziem dotarcia do klientów okazuje się internet. Ponad połowa nowych nabywców kart dowiedziała się o ofercie DKV właśnie dzięki stronom www. Kontakt bezpośredni pozostaje jednak bardzo istotnym czynnikiem – z opinii znajomych i partnerów biznesowych skorzystało 30% ankietowanych. Natomiast jedna dziesiąta firm zasięgnęła informacji na stacjach paliwowych oraz na spotkaniach branżowych.
Powyższe dane zebrano na podstawie ankiet wypełnianych przez klientów DKV w ciągu 2009 r. Służą one między innymi do gromadzenia informacji o najbardziej aktywnych użytkownikach DKV Card w ramach programu „Podaj dalej, zyskaj więcej!”. Ideą programu jest gratyfikacja firm polecających usługi firmy DKV wśród swoich partnerów biznesowych. Ponieważ w tym roku firma DKV Euro Service obchodzi swoje 75-lecie, najlepsi klienci DKV zostali uhonorowaniu podczas październikowej uroczystości, która odbyła się w Pałacu Odrowążów k. Szydłowca.
Komentarze