Interesująca zabudowa KH-KIPPER

, 26 października 2009, 0:00

W dniu 6 października 2009r. w siedzibie firmy KH-KIPPER w Kajetanowie przekazano wywrotkę dwustronną z burtą hydrauliczną i żurawiem na konsoli, która stanowi ciekawy przykład uniwersalności tego typu pojazdów.

Montaż żurawia na konsoli na tylnym zwisie umożliwia demontaż i pozostawienie go na placu w momencie kiedy nie jest on potrzebny. Rozwiązanie to jest możliwe dzięki systemowi demontowanej konsoli. Pokazana na zdjęciach wywrotka z żurawiem na konsoli o momencie udźwigu 18,5 tm daje szerokie możliwości do zastosowania w transporcie.

Wykorzystanie i zalety w transporcie rozwiązania z żurawiem zamontowanym na konsoli:

– materiały budowlane i ich rozładunek żurawiem
– transport gabarytów
– materiały sypkie
– duża ładowność przez zastosowanie specjalnych profili aluminiowych w burtach
– powiększona ładowność wywrotki bez żurawia o około 3t!

– możliwość ciągnięcia przyczepy centralno osiowej na sprzęgu RINGFEDER ø50
– szybki demontaż i montaż żurawia (sworznie konsoli, szybkozłącza układu hydrauliki zasilającej urządzenie oraz pneumatyka i elektryka do przyczepy)
– obniżenie kosztów całości inwestycji / zastąpienie kilku pojazdów jednym!

Burta hydrauliczna i jej użytkowanie

Burta hydrauliczna tzw. Hydroboard, opuszczana się płynnie w dół od pozycji pionowej o 170˚. Przy opuszczeniu burty o 90˚ możliwy jest wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu bez zasypywania kół pojazdu np. przy sypaniu wałów, bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi. Ponadto takie rozwiązanie zwiększa zastosowanie pojazdu używanego przede wszystkim w budownictwie przez możliwość załadunku wózkiem widłowym po opuszczeniu burt o 180° lub z rampy przy ustawieniu ich pod kątem 90°. Efektem jest usprawniony wyładunek i większe bezpieczeństwo pracy.


Zalety:
– otwierana płynnie w osi dolnej lewa burta umożliwia wyładunek w oddaleniu od kół pojazdu
– stała burta prawa zwiększa sztywność i szczelność całej zabudowy
– obsługa zarówno z ziemi jak i z siedzenia kierowcy bez konieczności wysiadania z kabiny (co jest ważne przy pracy w ciężkich warunkach terenowych bądź przy złej pogodzie); sterowanie odbywa się za pomocą joysticka zamocowanego w kabinie przy siedzeniu kierowcy
– mniejsza masa zabudowy, a w konsekwencji większa ładowność
– uproszczenie konstrukcji zabudowy ułatwia jej produkcję
– szerokość paletowa skrzyni tj. 2410 mm (szerokość wewnętrzna) zwiększa możliwości przy przewozie palet

– uszczelniona konstrukcja skrzyni
– podłoga skrzyni wykonana została z 5-milimetrowej grubości stali trudnościeralnej HARDOX, a burty boczne z 4-milimetrowej grubości stali HARDOX; stal HARDOX umożliwia znaczne obniżenie masy zabudów przy zachowaniu wymaganej wytrzymałości, jest znacznie bardziej odporna na ścieranie i korozję w porównaniu ze zwykłą stalą, a jej użycie w znaczący sposób wydłuża czas bezawaryjnej pracy wywrotki
– 24 miesięczna gwarancja na ten produkt pod warunkiem regularnych przeglądów
– ze względu na funkcjonalność wypiera klasyczne trójstronne wywrotki z burtami uchylnymi w górnej osi

Specyfikacja zabudowy wywrotki dwustronnej typ W2H z żurawiem HMF 2003K3 na konsoli


– L – długość gabarytowa ok. 5 800 mm, (wew. 5 600mm)
– B – szerokość gabarytowa ok. 2 550 mm,
– H – wysokość burt 1 000 mm,
– V – objętość ok. 13,2 m3,
– podłoga 6 mm, materiał HARDOX,
– burty 4 mm, materiał DOMEX,
– burty boczne:
* lewa otwierana hydraulicznie Hydroboard,

* prawa stała dla większej sztywności zabudowy,
– burta tylna klapo-drzwi z górnymi zawiasami, otwieranie
pneumatycznie z kabiny kierowcy,
– siłownik hydrauliczny podpodłogowy,
– pompa tłoczkowa dla żurawia i wywrotki,
– zbiornik oleju dla żurawia i wywrotki,
– zawór rozdzielający żuraw – wywrotka,

– sterowanie wywrotem – pneumatyczne z kabiny,
– sygnalizacja podniesienia skrzyni,
– plandeka zwijana na przedniej burcie,
– wszystkie trawersy kulowe ø 100mm,
– montaż dostarczonych żółtych świateł obrysowych,
– tablice wyróżniające,
– osłony świateł tylnych z daszkiem i uchylną kratką,

– podpora naprawcza pod skrzynią ładunkową,
– rama pośrednia wydłużona pod montaż żurawia,
– montaż konsoli i żurawia wraz z odbiorem UDT,
– montaż belki przeciwnajazdowej, lamp tylnych na konsoli,
– mocowanie klinów pod koła,
– wywrotka śrutowana, gruntowana i malowana w jednym uzgodnionym kolorze

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!