Volvo chce poprawić swoją pozycję wśród pojazdów służących do transportu dystrybucyjnego. W tym celu do grupy samochodów ze skrzynią I-Sync dołączyło Volvo FE.
– „Transport dystrybucyjny charakteryzuje się szybkim tempem jazdy i koniecznością częstego zatrzymywania się. Stąd wielu klientów preferuje zautomatyzowaną skrzynię biegów, zapewniającą większy komfort pracy kierowcy i niższe zużycie paliwa. Obecnie rozszerzamy naszą ofertę, wprowadzając skrzynię biegów I-Sync w większym modelu, Volvo FE” – powiedział Anders Bellini, Business Area Manager ds. Volvo FL i FE w Volvo Trucks.
Debiutująca w gamie FL wiosną 2008 roku manualna skrzynia biegów I-Sync (podobna do I-Shift zaprojektowanej dla transportu ciężkiego, dostępnej w FH16, FH i FM) jest uzupełniona o układ automatycznej zmiany przełożeń dopasowana do wymogów lokalnego transportu dystrybucyjnego. Posiada 6 biegów, charakteryzuje się maksymalnym wejściowym momentem obrotowym na poziomie 1010 Nm i przebiegiem 300 tys. km między wymianami oleju.
Przekładnia spotkała się z dużym zainteresowaniem – ponad 1/3 sprzedawanych samochodów Volvo FL jest w nią wyposażona. Jest dostępna w pojazdach Volvo FE 4×2 o dmc 18t. Dostosowano ją do 270-konnego silnika Volvo D7 spełniającego normy Euro 5. Optymalizacja procesu zmiany biegów pozwala na zwiększenie oszczędności paliwa i redukcję emisji CO2.
– „To optymalne połączenie w transporcie lokalnym i regionalnym na mniejsze odległości. Silnik zapewnia dużą dynamikę jazdy, podczas gdy skrzynia biegów gwarantuje płynną zmianę przełożeń i wygodę sterowania, nawet, gdy konieczne jest częste zatrzymywanie się i ruszanie z miejsca, np. podczas manewrowania na ograniczonej przestrzeni – powiedziała Clara Werner Floberg, menedżer produktu ds. Volvo FL i FE w Volvo Trucks.
Komentarze