W lutym rozpoczną się testy eksploatacyjne silników Diesla zasilanych metanem. To jedna z siedmiu alternatywnych technologii zasilania pojazdów ciężarowych badanych przez Volvo. Metan zapewnia większą sprawność i niższe zużycie energii niż konwencjonalne silniki gazowe, co przekłada się na zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdu.
Ośmiu klientów w Szwecji będzie poruszać się Volvo FL lub Volvo FE z siedmiolitrowym silnikiem przystosowanym do spalania mieszanki metanu i oleju napędowego. Zaletą rozwiązania jest możliwość korzystania jedynie z oleju napędowego w razie opróżnienia zbiornika z gazem CNG.
Zmodyfikowana jednostka napędowa charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami: spełnia normy emisji spalin Euro 5, zużywa o ¼ mniej energii w porównaniu do tradycyjnego silnika gazowego, zachowując jednocześnie moc i właściwości jezdne.
Kliknij, aby przeczytać artykuł o technologii Volvo łączącej metan i olej napędowy.
Komentarze