Coraz szersza gama silników EEV Mercedes-Benz

22 lutego 2010, 0:00

W ofercie firmy Mercedes-Benz pojawia się coraz więcej pojazdów z jednostkami napędowymi spełniającymi, jeszcze bardziej rygorystyczne niż Euro 5, normy EEV. Już w październiku 2009 roku niektóre modele Actros i Axor posiadały silniki BlueTec EEV i sukcesywnie dołączają do nich pozostałe modele.

Od października 2009 roku silniki BlueTec EEV były dostępne w pojazdach drogowych Actros o mocach 408 KM, 435 KM, 456 KM i Axor o mocach 286 KM i 326 KM. W lipcu dołączą do nich 320- i 360-konne Actrosy, rozszerzając tym samym ofertę BlueTec EEV w silnikach OM 501 LA (największy, 475-konny silnik nie jest dostępny w wersji EEV).

Od marca 2010 roku Atego będzie sprzedawane w wersji EEV we wszystkich klasach mocy silników: OM 924 LA (177 KM, 218 KM) i OM 926 LA (238 KM, 256 KM i 286 KM).

Rozwiązania umożliwiające spełnienie norm EEV bazują na technologii BlueTec5. W jednostce OM 501 LA EEV polega to na zmianie charakterystyki pracy, pozwalającej na redukcję emisji cząstek stałych o ponad 30 proc. Zwiększono ciśnienie wtrysku, zmodyfikowano układ wtryskiwaczy, przewodów wtryskowych i uchwytów. Silnik OM 920 LA poddany zmianom technicznym jest oferowany jako OM 924 LA EEV i OM 926 LA EEV we wszystkich dostępnych klasach mocy.

Norma EEV zakłada poziom emisji cząstek stałych o jedną trzecią niższy niż rygorystyczna norma Euro 5. Ciężarówki Mercedes-Benz spełniające tę normę są opatrzone tabliczką „BlueTec EEV”. Technologia BlueTec EEV stała się elementem rozszerzonego zakresu wyposażenia standardowego pojazdów Mercedes-Benz Econic, które często są wykorzystywane przez służby komunalne i firmy dostawcze w centrach miast. Dotyczy to zarówno wersji z silnikiem wysokoprężnym 286 KM, jak i 326 KM. Klienci, których pojazdy typu Actros są już wyposażone w czujniki emisji tlenków azotu NOx (od jesieni 2007), mają możliwość dokonania ich adaptacji na technologię EEV i dzięki temu korzystania także z obniżonych opłat drogowych.

W Niemczech pojazdy o DMC poniżej 12 t objęte są rządowym programem dotacji za pośrednictwem banku KfW-Förderbank, podobnie jest w Holandii. Austria oferuje 10-procentowy upust w opłatach za przejazdy autostradami

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!