Akumulatory głębokiego rozładowania w ofercie Inter Cars

, 1 marca 2010, 0:00

Producent akumulatorów Varta przed nadchodzącym sezonem turystyczno-żeglarskim wprowadza na rynek nową linię akumulatorów Varta Hobby, które są już dostępne w sieci sprzedaży Inter Cars S.A. Akumulatory te zastąpią dotychczas dostępne akumulatory głębokiego rozładowania Varta Energy.

Bezobsługowe akumulatory Varta Hobby przeznaczone są do samochodów mieszkalnych, przyczep kempingowych, wózków inwalidzkich, mobilnych systemów kierowania ruchem, jachtów i łodzi motorowych. Produkty oferują dużą wydajność w połączeniu z najwyższą jakością. Są bezobsługowe, odporne na przechylenia, wycieki i wstrząsy, co umożliwia bezpieczny montaż w trudno dostępnych miejscach.

Zalety akumulatorów Varta:
– Napełnione i naładowane, są gotowe do natychmiastowego użytku.
– Minimalny stopień samo rozładowania, po pełnym naładowaniu można je przechowywać 6 miesięcy.
– Wydłużona żywotność i wysoka odporność cykliczna dzięki użyciu separatorów z maty szklanej.
– Odporne na wstrząsy i zabezpieczone przed wyciekami.

Zasady eksploatacji i przechowywania

Akumulatory głębokiego rozładowania w odróżnieniu od rozruchowych można rozładowywać do 25% ich pojemności i nie spowodować tym samym ich uszkodzenia. Uzyskują wtedy napięcie spoczynkowe 12,0V przy gęstości 1,16 g/cm.

Napięcie podczas rozładowania akumulatora nie może spaść poniżej 10,5V, gdyż wtedy znacznie obniża się jego żywotność. Rozładowany akumulator należy natychmiast doładowywać, zwracając uwagą, aby prąd ładowania nie był większy niż 1/10 pojemności akumulatora (60 Ah ładujemy prądem max 6A). Pozostawienie, akumulatora w stanie rozładowanym powoduje jego uszkodzenie w skutek zasiarczenia. Przy zasiarczeniu następuje krystalizacja siarczanów ołowiu PbSO4 na skutek ich dużego stężenia powstającego przy rozładowaniu. Kryształy siarczanu powstają na płytach w masie czynnej, nadmierny ich wzrost powoduje rozrywanie wiązań masy czynnej i jej rozpad – depresację, utratę pojemności a w konsekwencji (zniszczenie) uszkodzenie akumulatora.

Spotykamy się z tym zjawiskiem często w akumulatorach pozostawionych na zimę w stanie niedoładowania. Można tego uniknąć poprzez okresowe doładowywanie nieużywanego akumulatora lub podłączenie na stałe pod prostownik z kontrolą stanu naładowania. W akumulatorze rozładowanym gęstość elektrolitu może spaść poniżej 1,16 g/cm, co znacznie obniża jego temperaturę zamarzania.

W zamarzniętym akumulatorze następuje rozpad masy czynnej – spadek pojemności – a w efekcie trwałe jego uszkodzenie.

Aby akumulatory służyły nam jak najdłużej pamiętajmy o:
• Nie rozładowywaniu akumulatora poniżej 12,0V.
• Zawsze możliwie szybkim uzupełnianiu jego ładunku.
• Ładowaniu prądem nie większym niż 1/10 pojemności akumulatora.
• Doładowywaniu akumulatora w zimę, oraz ewentualnym zabieraniu go pomieszczenia w którym temperatura nie spada poniżej zera

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

31.175.163.*, 1 lutego 2012, 20:28 0 0

Dzien dobry .Kupiłem akumulator w sieci Inter Car 4max silwer 300 pln za 54Ah .po 27 dniach ciągłej eksploatacji padł,prąd ładowania 14,00V. i co jest najlepsze to że serwis po 20 dniach odpowiedział że akumulator został zasiarczony z winy użytkownika Pytam się fachowców czy jest to możliwe z poważanie Max

Odpowiedz

77.115.170.*, 11 lutego 2012, 1:43 0 0

W akumulatorze rozładowanym gęstość elektrolitu może spaść poniżej 1,16 g/cm, co znacznie obniża jego temperaturę zamarzania - co za brednie, temperatura zamarzania jest wyższa i tak wynosi około -17 st C podczas gdy naładowanego -35
Poprawić to natychmiast!

Odpowiedz