Chiny otwarte na polskich producentów części

, 7 września 2018, 8:53

Jeśli jesteś przedstawicielem polskiego producenta części, nie boisz się wyzwań i poszukujesz możliwości rozwoju poza granicami Polski, z całą pewnością zainteresuje cię kolejny projekt realizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Celem jest ekspansja na rynek … chiński!

Chiny największą potęgą motoryzacyjną na świecie

Chiny to dzisiaj największy rynek motoryzacyjny świata. Co roku z chińskich fabryk wyjeżdża około 25 mln nowych aut. Chiny to także główny gracz na rynku pojazdów elektrycznych – od stycznia 2011 do grudnia 2017 roku w Chinach sprzedano 1,7 mln aut o osobowych i użytkowych o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Trend ten dynamicznie się tam rozwija, tylko w pierwszej połowie 2018 r. w Państwie Środka sprzedano ok. 412 tys. pojazdów elektrycznych z czego 313 tys. stanowiły pojazdy całkowicie elektryczne, zaś 99 tys. hybrydy typu plug-in. Dla porównania w tym czasie w całej Europie w 2017 r. sprzedano 150 tysięcy aut elektrycznych.

Pomimo tego polska obecność na tym rynku jest znikoma. W 2017 r. wyeksportowaliśmy do Chin części zamienne o wartości jedynie 95 mln EUR. Deficyt w wymianie handlowej w tym obszarze sięga 250 mln EUR.

Nowy projekt, w który włącza się SDCM ma za zadanie zmienić tą sytuację – włączyć polskie firmy w łańcuchy dostaw chińskich producentów samochodów. Drugim założeniem jest zwiększenie polskiej obecność na rynku aftermarket, który wraz z rozwojem motoryzacji w Chinach gwałtownie wzrasta. W 2017 r. sprzedaż aut używanych wzrosła o ponad 20 procent w stosunku do poziomu z 2016 roku.

Jest to więc szansa dla obu grup producentów – tych którzy już teraz dostarczają swoje produkty producentom pojazdów jako TIER 1, TIER2 czy też tych którzy swoją ofertę kierują na aftermarket.

Dzięki współpracy SDCM z Partnerem Instytucjonalnym, który ułatwi poruszanie się po trudnym rynku chińskim i przy wsparciu finansowym ze strony Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii jest to projekt, który zapewni polskim producentom realne szanse rozwoju.

O Projekcie:

W ramach przygotowywanego projektu dla wyselekcjonowanych polskich producentów organizowane będą misje handlowe do wybranych chińskich producentów samochodów.

Podejmowane będą również działania mające na celu zwiększenie obecności polskich firm na chińskim aftermarkecie.

Warto pamiętać, że w Chinach zarejestrowanych jest prawie 300 milionów pojazdów. Nawet przyjmując, że połowa to motocykle i motorowery zostaje nam 150 milionów pojazdów, a w każdym części ulegające zużyciu, a więc wymagające wymiany. Zakładamy, że dzięki projektowi polscy producenci części motoryzacyjnych będą mieli możliwość wzrostu sprzedaży oraz otrzymają impuls do skoku innowacyjnego i realizacji inwestycji zwiększających moce produkcyjne, wskazuje Alfred Franke Prezes SDCM.

Jeżeli Twoja firma jest zainteresowana udziałem w tym projekcie, więcej informacji na ten temat otrzymacie Państwo pisząc pod adres email  tomasz.beben@sdcm.pl

Komentarze

Brak komentarzy