Niesamowita moc V8 Scanii

, 30 kwietnia 2010, 0:00

730 KM i 3500 Nm to osiągi, którymi może pochwalić się sztandarowa jednostka V8 Scanii, korzystająca m.in. z układu wtryskowego Scania XPI. Innymi dostępnymi poziomami mocy są 500, 560 i 620 KM. Ponad połowa wszystkich sprzedawanych pojazdów w klasie od ok. 600 KM wzwyż to ciężarówki Scania V8.

– „Gama Scania V8 jest klasą samą dla siebie na rynku samochodów ciężarowych” – mówi Henrik Henriksson, wiceprezes, odpowiedzialny za samochody ciężarowe w Scania. – „Ogromna większość nabywców Scania V8 kupuje te pojazdy z powodów racjonalnych. Klienci ci wymagają wysokich osiągów, niezawodności i dyspozycyjności, by móc w jak najefektywniejszy sposób wykonywać swoje zadania transportowe.” – dodaje Henriksson.

Widlaste „ósemki” osiągają bardzo duży moment obrotowy już przy obrotach biegu jałowego, a jego maksimum osiągane jest przy 1000 obr/min.

– „Ważnym parametrem nowej R 730 jest moc, ale jeszcze ważniejszy jest moment obrotowy. Gdy ma się do dyspozycji 3500 Nm momentu obrotowego, każde zadanie transportowe sprawia radość i wywołuje uśmiech zadowoleni na twarzy każdego kierowcy” – konkluduje Henriksson.

Choć V8 płynnie oddaje moc, dzięki czemu większość elementów układu napędowego pozostaje niezmieniona, to standardowo współpracuje z układem zmiany biegów Scania Opticruise. Dwuzakresowa skrzynia biegów z półbiegami, oferująca 12 biegów podstawowych i 2 pełzające, daje maksymalną moc na trzech najwyższych biegach. Wszystkie wersje spełniają normy Euro 5, zaś najmocniejsza, 730-konna potrafi sprostać wymaganiom EEV. Jednostki mogą być zasilane 100-procentowym biodieslem.

Blok cylindrów odlewany jest z żeliwa wermikularnego CGI, co umożliwia wytrzymywanie wysokiego ciśnienia spalania przy nieznacznym wzroście wagi silnika. Common Rail Scania XPI umożliwia stosowanie wtrysku jedno- i wielofazowego, maksymalne ciśnienie wtrysku na poziomie 2400 barów (typowe robocze 1800), głowice cylindrów chłodzone natryskiem oleju i turbosprężarka Scania VGT o zmiennej geometrii łopatek, to tylko niektóre z zaawansowanych technologii zastosowanych w jednostce. Opcjonalnie dostępny jest też zwalniacz Scania Retarder.

V8 to nie tylko mocne silniki. Te pojazdy wyróżniają się również wyglądem. Ozdobione są chromowanymi emblematami z logo Scania, symbolami V8, chromowaną rurą wydechową i opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi. Podobne detale można znaleźć w kabinie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!