Od 5 lipca 2010 r. wszystkie wersje 6-cylindrowego silnika GR (220, 250, 280 i 300 KM), stosowane w pojazdach DAF LF45, LF55 i CF65 dostępne są w wariantach spełniających wymagania normy emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicles). Silniki PACCAR GR uzyskały pełne certyfikacje bez konieczności montażu filtra cząstek stałych w układzie wydechowym pojazdu.
W pojazdach EEV emisja cząstek sadzy jest o około 50 proc. niższa niż w przypadku wartości wymaganych przez normę Euro 5, która obowiązuje od października 2009 r. Dzięki silnikom wysokoprężnym EEV firma DAF realizuje wartości emisji, które do niedawna uważano za możliwe jedynie w przypadku silników gazowych. DAF jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który dostarcza wszystkie oferowane pojazdy w wersjach zgodnych z normą EEV.
Norma EEV wymusza niskie poziomy emisji cząstek stałych. Oznaczenie zgodności z tą normą umieszczone na kabinie pojazdu, pokazuje dbałość firmy o środowisko naturalne.
Komentarze