Czego, oprócz osiągów, komfortu i bezpieczeństwa, może oczekiwać od opon kierowca ciężarówki? Tego, by opona była przyjazna dla środowiska. Bridgestone chce być niezawodnym i zaangażowanym partnerem, który pomoże zmniejszyć koszty i działać z większą odpowiedzialnością wobec środowiska.
Gama opon Ecopia to okręt flagowy firmy Bridgestone; przyczynia się ona do ochrony przed globalnym ociepleniem poprzez redukcję emisji CO2 dzięki obniżonym oporom toczenia opon. Zapewnia również oszczędność paliwa i co za tym idzie najniższy całkowity koszt użytkowania opony.
Ecopia to ekonomiczne wykorzystanie surowców, mniejsza emisja CO2, a przede wszystkim recykling w postaci bieżnikowania. Opony bieżnikowane zapewniają koszt przejechanego kilometra niższy średnio o 35 proc. w stosunku do nowych opon. Każde kolejne bieżnikowanie karkasu to niższy całkowity koszt użytkowania opony. Do produkcji opony bieżnikowanej zużywa się tylko 26 litrów oleju, w porównaniu do 83 litrów w przypadku nowej opony.
Gama opon Ecopia na oś prowadzącą:
– R249 – Zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa. Zastosowana mieszanka NanoPro-TechTM cechuje się niskim oporem toczenia bez pogorszenia trwałości, odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni. Zastosowano w niej system usuwania kamieni.
– R249 Evo – Do zastosowań z większymi obciążeniami. Tutaj również zastosowano mieszankę NanoPro-TechTM.
Gama opon Ecopia na oś napędową:
– M749 – Z mieszanki o niskim oporze toczenia, co nie pogarsza trwałości, odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni. Dostępna także jako opona bieżnikowana.
Gama opon Ecopia do naczep:
– R109 – Nowa opona do naczep, w nowej technologii budowy stopki Slim Bead, zmniejszającej opór toczenia i masę (tylko w modelu o profilu 65). Zastosowane technologie Waved BeltTM i Turn-in-Ply zapewniają wyoską trwałość (tylko w modelu o profilu 55) bez pogorszenia trwałości, odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni. Dostępna także jako opona bieżnikowana.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.24.227.*, 25 października 2010, 0:00 0 0
Teraz czas na ekologię od Bridgestone. Jakie są Wasze opinie na temat ekologicznego wyścigu?
Odpowiedz