Volvo Buses wprowadza na rynek Volvo 9500, autobus turystyczny cechujący się mniejszym silnikiem i prostszym wyglądem. A wszystko po to, by obniżyć koszty prowadzenia działalności. oferują klientom więcej możliwości w zakresie obniżenia kosztów prowadzenia działalności.
Volvo 9700 oraz Volvo 9900 odniosły sukces na rynku dzięki połączeniu niskich kosztów eksploatacji z komfortem i niezawodnością. Volvo 9500 może znaleźć zastosowanie np. w transporcie uczniów, drużyn sportowych, wycieczek jednodniowych dla seniorów, w transporcie wahadłowym i w wielu innych sytuacjach.
– „W związku z rosnącym zapotrzebowaniem w segmencie średnim, wprowadzamy obecnie na rynek Volvo 9500. Coraz więcej klientów poszukuje ekonomicznego autokaru na krótkie przejazdy oraz do transportu wahadłowego.” – powiedział Mike Ball, dyrektor ds. rozwoju Volvo Buses w Europie – „Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, dbałość o środowisko czy jakość, nie poszliśmy na żadne ustępstwa.” – dodał.
W nowym modelu trzynastolitrowy silnik zastąpiono dziewięciolitrowym, który ma większy moment obrotowy przy szerszym zakresie obrotów i zapewnia dużą moc przy niskich obrotach silnika. Sześciocylindrowy silnik wyposażony jest w wałek rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder, pompowtryskiwacz oraz kompletną głowicę cylindra. Technologia selektywnej redukcji katalitycznej umożliwia jednostce osiągnięcie normy czystości Euro 5. 12-biegowa przekładnia I-Shift zapewnia wygodę prowadzenia i oszczędność paliwa.
– „Niskie zużycie paliwa jest kluczowe w tym segmencie” – tłumaczył Mike Ball. – „Połączenie dziewięciolitrowego silnika z naszą sprawdzoną oraz ekonomiczną skrzynią biegów I-shift sprawia, że model ten jest niezwykle konkurencyjny pod względem zużycia paliwa.” – dodał.
Volvo 9500 ma długość 12,3 metra i zabiera, w zależności od specyfikacji, od 49 do 55 pasażerów. Autokar ma podstawowy wygląd, co pozwala utrzymać niską cenę, klienci mogą go jednak dostosować do swoich potrzeb wybierając spośród szerokiego wachlarza dostępnych opcji, np. system audio-video, toaleta czy ekspresy do parzenia kawy.
Na bezpieczeństwie nie oszczędzano: autobus wyposażony jest między innymi w system ochrony przed skutkami zderzeń czołowych (FIP), w którym wzmocniony przód chroni kierowcę, w system zapobiegający wjechaniu samochodu pod autobus w przypadku zderzenia czołowego (FUPS) oraz układ minimalizujący ryzyko urazów kolan kierowcy w przypadku zderzenia.
Klienci decydujący się na Volvo 9500 mogą wybierać spośród wielu ofert posprzedażowych, jak rozwiązania w zakresie finansowania czy umowy serwisowe. Klientom oferuje się również pomoc sieci serwisów Volvo, jednej z największych sieci w branży, które pomogą utrzymać optymalną wartość autokaru na rynku wtórnym.
Volvo 9500 będzie produkowany w zakładzie Volvo Buses we Wrocławiu, a pierwsze autokary pojawią się na rynku na początku 2011 roku.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.24.249.*, 28 października 2010, 0:00 0 0
Fajnie się prezentuje ciekawe czy ile ma do setki ;)
Odpowiedz