Vito E-CELL I Atego BlueTec Hybrid zostały wyróżnione nagrodą „Green Commercial of the Year”. przez irlandzką gazetę branżową „Fleet Transport Magazine“. Nagroda wręczana jest producentom, których pojazdy cechują się efektywnymi rozwiązaniami transportowymi i alternatywnymi, ekologicznymi technologiami napędów.
W kategorii „Napęd elektryczny“ jury ogłosiło zwycięzcą model Mercedes-Benz Vito E‑CELL. Pojazd dostawczy o masie użytkowej prawie 900 kg jest pierwszym produkowanym seryjnie autem użytkowym w swojej klasie, napędzanym wyłącznie silnikiem elektrycznym. Zasięg prawie 130 km modelu Vito E-CELL spełnia średnie wymagania klientów dla samochodów dostawczych, które pokonują dziennie około 50 – 80 km. Dzięki prędkości maksymalnej 80 km/h nadaje się również do krótkich przejazdów międzymiastowych. Ładowanie całkowicie rozładowanej baterii z sieci 380/400 V trwa maksymalnie sześć godzin. Vito może być także ładowany poprzez dodatkowy przewód z instalacji elektrycznej 230 V za pomocą tradycyjnej wtyczki.
Atego BlueTec Hybrid zdobył tytuł „Green Commercial of the Year“ w kategorii „Napęd hybrydowy“. Już pojazd bazowy spełnia ekologiczne standardy normy EEV i porusza się po niemieckich drogach bez opłat. Jego kompaktowy i lekki 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 4,8 l osiąga moc 160 kW (218 KM) współpracuje z elektrycznym, chłodzonym wodą. Moc jednostki elektrycznej to 44 kW.
Silnik elektryczny jest umieszczony za silnikiem spalinowym i sprzęgłem, ale przed skrzynią biegów. W przypadku takiej budowy oba silniki mogą napędzać samochód ciężarowy pojedynczo lub w sposób łączony.
– „W przypadku modelu Atego BlueTec Hybrid rozpoczniemy wkrótce produkcję seryjną. W ten sposób rozpoczniemy nową fazę technologii „CleanDrive“. Daimler jest już obecnie światowym liderem w dziedzinie ekologicznych pojazdów użytkowych i dostarczył klientom ponad 15000 pojazdów z alternatywnymi napędami. Dzięki hybrydowemu modelowi Atego jeszcze bardziej zwiększymy tą przewagę.“ – deklarował Hubertus Troska, dyrektor Mercedes-Benz Trucks.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.24.243.*, 10 listopada 2010, 0:00 0 0
Ekologiczna pogoń i nagrody w tej dziedzinie. Inny artykuł mówił o braku innowacji wśród aut ciężarowych. Zmiana emisji i spalania to obecnie jest modyfikowane, żadnych pionierskich rozwiązań. Normy mające ograniczyć szkodliwość spalin są głównie utrudnieniem i generują koszty. Wypadki losowe powodują ogromne skażenia atmosfery, których my nie bylibyśmy w stanie wyprodukować przez długi czas.
Odpowiedz
83.24.241.*, 15 listopada 2010, 0:00 0 0
130 km zasięgu do samochodu dostawczego i prędkość ograniczona do 80 km/h to moim zdaniem żadna rewelacja :D
Odpowiedz