Udział DAF w klasie ciężkiej państw UE oraz Norwegii i Szwajcarii wzrósł z 14,8 proc. w 2009 do 15,2 proc. w 2010 r. Jeszcze dekadę temu firma miała najmniejsze obroty spośród siedmiu producentów ciężarówek w segmencie ciężkim. Teraz jest na trzecim miejscu a w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Czechach, Polsce i na Węgrzech DAF jest liderem na rynku. W Niemczech i we Włoszech DAF to największa importowana marka.
W ubiegłym roku w państwach UE oraz Norwegii i Szwajcarii zarejestrowano ponad 183 tys. ciężarówek w klasie powyżej 15 ton. To o ponad 9 proc. więcej w porównaniu z rokiem poprzednim, (168 tys.). Szacowana sprzedaż w tej klasie w 2011 roku ma wynieść między 220 tys. a 240 tys. sztuk.
– „Nasz sukces to rezultat nowoczesnej oferty produktów i bardzo profesjonalnej sieci dealerskiej” – powiedział Ron Bonsen, członek Zarządu DAF Truck N.V. odpowiedzialny za marketing i sprzedaż – „Nie mniej ważna jest jednak cała gama usług stojących za produktem, które gwarantują maksymalną sprawność pojazdu, niskie koszty eksploatacji i zadowolenie kierowcy w każdych warunkach. Są to m.in. usługi finansowe PACCAR Financial, kontrakty naprawcze i serwisowe, a także usługi PACCAR Parts w zakresie serwisu realizowanego na poziomie 97% oraz dostaw części na poziomie 99,98%.” – dodał Bonsen.
W Holandii udział DAF-a w rynku w klasie ciężkiej zwiększył się z 33,3 do 34,7 proc., a w Belgii z 18,5 do 22,2 proc. W Niemczech, największym europejskim rynku ciężarówek, udział wzrósł z 10,6 do 11,1 proc., natomiast we Francji i Hiszpanii odpowiednio do 14,6 i 14,4 proc. W Czechach udział w rynku dla klasy powyżej 15 ton wzrósł z 15,5 do 20,9 proc.
Komentarze