Volvo wprowadza na rynek FH16 w wersji dla transportu ciężkiego, o DMC zespołu pojazdów do 295 ton. Zastosowano w nim silnik D16 o mocy 600 KM i momencie obrotowym 2800 Nm, wyposażony w hamulec Volvo VEB+ o mocy do 425 kW. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów z hydrokinetyczną przekładnią ułatwia łagodne ruszanie z miejsca i zapewnia zwrotność przy małych prędkościach.
Oprócz siedmiu biegów do jazdy w przód, ciągnik posiada również dwa biegi wsteczne i zwalniacz o mocy hamowania do 450 kW. Dostępne zwolnice w piastach kół tylnych osi to RT2610HV lub RT3210HV. Niskie przełożenie siódmego biegu umożliwia jazdę z dużymi prędkościami przy niskich obrotach silnika.
Ciągnik siodłowy do tak poważnych zadań musi być idealnie dopasowany do wykonywanych przez niego zadań, dlatego dostępne są dwa rodzaje zawieszenia – mechaniczne lub pneumatyczne – oraz różne konfiguracje kół i osi.
– „Pojazd ten został opracowany z myślą o najcięższych i najbardziej wymagających zadaniach transportowych i jest jednym z niewielu pojazdów dostępnych na rynku, zdolnych poradzić sobie z tak dużym ciężarem” – chwali pojazd Hayder Wokil, menedżer produktu dla segmentu długodystansowego w Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.
Komentarze