W 2010 roku Michelin wprowadził na polski rynek gwarancję bieżnikowania opon segmentu X Works, oferując bezpłatną wymianę karkasu, jeżeli zostanie on przebity lub zniszczony (co wyklucza bieżnikowanie). Ze względu na duże zainteresowanie ofertą, w 2011 roku gwarancja zostaje przedłużona: obejmuje również opony wyprodukowane w 2011 roku (według oznaczenia DOT na oponie) i oddane do bieżnikowania Michelin Remix przed 31 grudnia 2013 roku. Taką samą usługę wprowadzono w segmencie transportu lokalnego i krajowego, na oponę w rozmiarze 385/65 R 22,5 XTE3.
Opony wykorzystywane na placach budowy, w utrudnionym transporcie regionalnym do przewozu surowców lub odpadów są szczególnie narażone na uszkodzenie i zniszczenie. Podnosi to znacząco koszty funkcjonowania przedsiębiorstw. Adam Kossakowski z Michelin Polska mówi, że ryzyko uszkodzenia jest głównym powodem, dla którego użytkownicy nie chcą inwestować w opony dobrej jakości – boją się, że szybko się zniszczą.
W transporcie regionalnym i krajowym można zaobserwować „banalizację” opon przeznaczonych do przyczep i naczep. Opony prowadzące są traktowane jako podstawa bezpieczeństwa, a napędowe – gwarant mobilności, zaś opony naczepowe spychane są na dalszy plan. Opony naczepowe mogą być pogłębiane i bieżnikowane, a dobrej jakości karkas daje możliwość nawet wielokrotnego bieżnikowania (najpierw Michelin Remix, a następnie w technologii „na zimno”).
„Gwarancja bieżnikowania” daje użytkownikowi pewność, że będzie mógł skorzystać ze wszystkich „etapów życia” opony i zmniejszyć koszty eksploatacji pojazdu w swojej firmie. W przypadku, gdy karkas nie nadaje się do bieżnikowania na skutek uszkodzenia mechanicznego (przebicie, przetarcie) lub z innego powodu, Michelin za darmo wymienia go, a użytkownik otrzymuje oponę Michelin Remix, płacąc za samą usługę bieżnikowania.
Wystarczy zatem gdy wydarzy się sytuacja awaryjna zareklamować produkt w sieci serwisowej Michelin. Każdy karkas objęty gwarancją automatycznie jest w niej uwzględniany.
Oferta obejmuje opony Michelin wyprodukowane w 2010 roku i oddane do pierwszego bieżnikowania Michelin Remix przed końcem 2012 roku oraz wyprodukowane w 2011 roku i oddane do bieżnikowania Michelin Remix przed 31 grudnia 2013 roku.
Gwarancja bieżnikowania Michelin w 2011 roku obejmuje opony:
W segmencie X Works
– Michelin 315/80 R 22.5 XZY 2, XDY3
– Michelin 385/65 R 22.5 XZY 3
W transporcie regionalnym i krajowym
– Michelin 385/65 R 22,5 XTE3
Co to są „cztery życia” opon Michelin? 250 proc. żywotności nowej opony Michelin za ok. 160 proc. ceny nowej opony:
1. Karkas opony Michelin.
2. Pogłębienie nowej opony Michelin – za około 5 proc. ceny nowej opony żywotność wzrasta o 25 proc.
3. Bieżnikowanie Michelin Remix, za około 50 proc. ceny nowej opony przywracane są parametry nowej opony (trwałość, opory toczenia, głębokość bieżnika, itp.)
4. Pogłębienie opon Michelin Remix – za około 5 proc. ceny nowej opony ich żywotność zostaje wydłużona o kolejne 25 proc.
Komentarze