Solaris zbudował dla paryskiego Zarządu Transportu Miejskiego autobus o nazwie BHNS („autobus o podwyższonym standardzie usług”). Choć bazuje na popularnej konstrukcji Urbino 18, to jego wygląd zwraca uwagę. Kształtem bardziej przypomina tramwaj niż autobus, a wewnątrz można znaleźć nowinki techniczne i udogodnienia. W najbliższych latach w Paryżu mają powstać specjalne, wydzielone linie, po których będą poruszały się autobusy BHNS.
Pojazd może być wyposażony w różnego rodzaju napędy. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w system hybrydowy. BHNS będzie testowany przez najbliższy rok w regionie Paryża, w ramach projektu infrastrukturalnego, zakładającego zakup pojazdów BHNS i stworzenie specjalnie dla nich przeznaczonej infrastruktury.
Cechy autobusu BHNS Solarisa:
– system automatycznego kierowania pojazdem i naprowadzania,
– czworo samoobsługowych drzwi,
– szerokie przejścia i całkowicie płaska podłoga,
– nowatorska kabina kierowcy nawiązująca rozwiązaniami do tramwajów,
– wyznaczone zatoki inwalidy oraz miejsca dla osób niepełnosprawnych,
– na nowo zaaranżowane wnętrze z dużym dostępem światła naturalnego przez szyberdachy i harmonię przegubu przepuszczającą światło z zewnątrz,
– nowy system oświetlania wraz z podświetlanym sufitem,
– system informacji pasażera z dynamicznym planem linii i przesiadek wyświetlany w czasie rzeczywistym na ekranach oraz system wewnętrznej i zewnętrznej zapowiedzi głosowej,
– komfortowe siedzenia.
Komentarze