Giełda ładunków okiem użytkowników – liczy się liczba ofert i precyzyjność informacji

, 21 marca 2011, 12:24

Liczba ładunków i wolnych pojazdów, precyzyjność informacji dotyczących ofert, szybkość i łatwość korzystania z systemu oraz pozytywny wizerunek firmy – to zdaniem użytkowników z dziesięciu europejskich krajów najważniejsze cechy, jakimi powinna charakteryzować się giełda ładunków. Dla klientów w Polsce ważne są również: obsługa klienta oraz kontakt z działem handlowym. Podczas badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Teleroute przez TNS klienci określili ich zdaniem najważniejsze oraz najmniej istotne elementy systemu wyszukiwania ładunków i wolnych pojazdów.

Użytkownicy giełd ładunków zostali zapytani o ich zdaniem najistotniejsze cechy związane z wizerunkiem firmy, strukturą cenową, komunikacją z klientami, zamieszczaniem i wyszukiwaniem ofert, dodatkowymi produktami i usługami, infolinią i kontaktem z działem handlowym. Szczegółowa analiza wyników daje obraz giełdy najbardziej przyjaznej użytkownikom.

System, oferty i wizerunek

Kluczowe znaczenie dla osób korzystających z systemów wyszukiwania, niezależnie od kraju, mają wszystkie aspekty systemu związane z zamieszczaniem i wyszukiwaniem ofert. Zdaniem uczestników badania najważniejsze są: precyzyjność informacji dotyczących ofert i ładunków (76%), szybkość i łatwość korzystania z interfejsu (74 i 71%) oraz liczba ofert ładunków i pojazdów jaką oferuje dany system (70%). Klienci giełd ładunków zwracają również szczególną uwagę na to, czy firma oferująca system jest bezpieczna i godna zaufania (72%) oraz poważna i profesjonalna (69%).

Komunikacja oraz dodatkowe usługi i produkty

Użytkownicy systemów wyszukiwania ofert przywiązują mniejszą wagę do komunikacji z klientem, a także dodatkowych usług i produktów oferowanych przez giełdę. Zaledwie 33% osób biorących udział w badaniu wskazało na wartość dodaną, jaką stanowią dla prowadzonej przez nich działalności, dodatkowe produkty i usługi. Najmniej istotna jest możliwość spotkania z przedstawicielem handlowym (24%).

Dział handlowy i obsługa klienta

Kontakt z działem handlowym oraz działanie infolinii zostały zakwalifikowane przez użytkowników jako istotne. Klienci zwracają uwagę na wypełnianie zobowiązań przez handlowców (66%), profesjonalizm przedstawiciela handlowego (44%), a także na systematyczność podejmowanych przez niego działań (42%). Cenią również efektywność oferowanych podczas kontaktu z infolinią rozwiązań (68%) oraz łatwość i szybkość dodzwonienia się (odpowiednio po 67%), jak również przejrzystość przekazywanych informacji (66%).

Idealna giełda oczami polskiego użytkownika

Klienci giełd ładunków w Polsce doceniają te same aspekty systemów wyszukiwania co inni ankietowani, jednak przywiązują znacznie większą uwagę do kwestii związanych z dbaniem o klienta, niż czynią to badani w pozostałych krajach (69% względem 57%) oraz do kontaktów z działem handlowym. Zwracają także uwagę na jakość relacji (54% względem 41%), profesjonalizm przedstawiciela handlowego (59% względem 44%) oraz systematyczność działań wobec klienta (54% względem 42%). Dla klientów w Polsce bardzo ważny jest również korzystny stosunek jakości do ceny jaki oferuje firma (72% względem 67%). Nie zależy im natomiast na możliwości spotkań z przedstawicielem handlowym (14% względem 24%) oraz  aspektach związanych z dodatkowymi produktami i usługami oferowanymi przez firmy.

“Opinie użytkowników, którzy w swojej codziennej pracy posługują się określonym systemem, to zawsze najpełniejsze źródło informacji o jego wadach i zaletach. Analiza wyników przeprowadzonego przez nas badania wskazuje, że dla użytkowników giełd ładunków niezmiennie najważniejsze pozostają aspekty związane z zamieszczaniem i wyszukiwaniem ofert ładunków i wolnych pojazdów, wizerunek firmy oferującej dany system oraz kompetentna i dobrze zorganizowana obsługa klienta. Dzięki takim badaniom możemy systematycznie wprowadzać innowacyjne rozwiązania w oferowanym przez nas systemie. Najlepszym przykładem wykorzystania uwag naszych klientów jest nowa wersja giełdy Teleroute PRO, w której sugerowane przez użytkowników zmiany zostały wprowadzone na przełomie stycznia i lutego” – mówi Yamille Melendez Rodriguez odpowiedzialna za badania w Teleroute.


Metodologia badania: w badaniu, przeprowadzonym przez TNS Sofres i odpowiadające mu jednostki w innych krajach( w Polsce -TNS OBOP), udział wzięło 1046 użytkowników Teleroute. Badanie zostało przeprowadzone w dziesięciu krajach europejskich w drugiej połowie 2010 roku.
 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!