Większe bezpieczeństwo płynące z lepszej przyczepności naczepy i jednoczesne zmniejszenie kosztów eksploatacji dzięki wydłużeniu przebiegów – takie korzyści, zdaniem firmy Michelin, płyną z wyboru opon dla naczep X One MaxiTrailer.
Podczas testów przeprowadzonych w ośrodku firmy QinetiQ w Chobham w Wielkiej Brytanii, auta ciężarowe były poddane próbie pochyłości, która pokazywała przyczepność opon zamontowanych w naczepie. Próbie poddano zestawy z załadunkiem równym 43 800 kg. Na pierwszej naczepie zamontowane były opony Michelin 445/45 R 22.5 X One MaxiTrailer, a na drugiej 385/65 R 22.5 XTE3.
Test przechyłowy polegał na powolnym zwiększaniu kąta pochylenia platformy, na której ustawiony jest w pełni załadowany zestaw, aż do osiągnięcia wartości granicznej, przy której następuje zerwanie przyczepności opon od podłoża. W ten sposób symulowane jest zachowanie zestawu na zakręcie, gdy na poruszający się pojazd działają podobne siły. Opony X One MaxiTrailer traciły przyczepność dopiero przy przechyle 26,2 stopnia, podczas gdy tak samo załadowana naczepa ze standardowymi oponami 385/65 R22.5 XTE3 zachowała przyczepność do przechyłu 24,6 stopnia.
Lepszy wynik opona X One MaxiTrailer zawdzięcza swej budowie: Jej konstrukcja oparta jest na technologii Infinicoil, która polega na zastosowaniu 400 metrów stalowego kordu nawiniętego na całej szerokości czoła opony, co ma owocować trwałością i równomiernym formom zużycia opony. Na lepszą przyczepność wpływa też rozmiar opony i jej niższy profil, co zwiększa sztywność boczną opony i zapewnia lepszy kontakt z podłożem.
Opona o rozmiarze 385/65 R 22.5 na oś wleczoną jest o 120 mm węższa od bieżnika Michelin X One MaxiTrailer 455/45 R 22.5 X One MaxiTrailer zwiększa zdolność załadunku w naczepie oraz zmniejsza koszty eksploatacyjne. Wydłużenie przebiegu nawet do 50 proc. (w porównaniu do opon 385/65 R 22.5 XTE 3) jest możliwe dzięki szerszemu czołu bieżnika i większej o 35 proc. ilości gumy do zużycia. Dodatkowo zastosowano w oponie szersze i masywniejsze barki, które są odporne na ścieranie podczas bocznych poślizgów.
Opona ułatwia konfigurację ciągnika z naczepą – dzięki standaryzacji osi możliwe jest zastosowanie jednego rozwiązania dla naczep konwencjonalnych oraz dla naczep przewożących zwiększony wolumen towarów.
Michelin X One MaxiTrailer można pogłębiać i bieżnikować w technologii Michelin RemiX.
Komentarze