W Polsce otwarto kolejną stację LNG

, 7 października 2019, 11:59

W Kostomłotach, na Dolnym Śląsku, uruchomiono stację ze skroplonym gazem ziemnym. Flotę firmy BISEK-ASFALT, składającą się z 26 pojazdów ciężarowych Volvo zasilanych LNG, zaopatrywać będzie PGNiG.

Firma BISEK-ASFALT, z podwrocławskich Kostomłotów, może pochwalić się największą flotą samochodów ciężarowych napędzanych gazem LNG w Polsce. Łącznie dysponuje 25 pojazdami Volvo FM LNG i jednym pojazdem Volvo FH LNG. BISEK-ASFALT  zainaugurowało również nowoczesną stację tankowania LNG.

Zmiana floty na pojazdy Volvo zasilane LNG i budowa stacji ze skroplonym gazem ziemnym, to kluczowe decyzje w rozwoju naszej firmy. Nie tylko zrobiliśmy krok w stronę ekologii, ale też wyraźnie zmniejszyliśmy koszty eksploatacji pojazdów – mówi Michał Bisek – właściciel firmy BISEK-ASFALT.

Stację w Kostomłotach zaopatrywać będzie PGNiG. Umowa, którą podpisano do 30 czerwca 2020 roku, zakłada dostawy około 1000 ton gazu LNG. Stacja firmy BISEK-ASFALT poza tym, że ma obsługiwać własną flotę składającą się z pojazdów marki Volvo, będzie również sprzedawać gaz innym przedsiębiorcom.

Dostarczamy już gaz LNG do autobusów w Polsce, bunkrujemy nim statki, a dzięki ISO kontenerom możemy transportować LNG drogami lądowymi, koleją lub szlakiem wodnym. Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG. Szczególnie teraz, gdy obowiązuje zerowa stawka akcyzowa, LNG i CNG są rzeczywistą alternatywną dla paliw ropopochodnych – powiedział Henryk Mucha, Prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

BISEK-ASFALT to firma, która produkuje masę bitumiczną. Jest wykonawcą nawierzchni drogowych oraz innych obiektów infrastruktury technicznej. Swoje filie ma w trzech województwach: dolnośląskim, śląskim i małopolskim. Firmowe pojazdy każdego dnia pokonują dystanse nawet do 400 km. Wcześniej ich średnie spalanie wynosiło ok. 50 litrów oleju napędowego na 100 km.

W ostatnim czasie testowaliśmy wiele pojazdów różnych firm napędzanych gazem LNG. Przejechaliśmy tymi samochodami kilkanaście tysięcy kilometrów i zdecydowaliśmy się na najlepszą w mojej opinii ofertę na rynku, czyli samochody Volvo. Świadczą o tym ostatnie wyniki. Zredukowaliśmy koszty utrzymania naszej floty pojazdów ciężarowych nawet o 55 proc. – tłumaczy właściciel BISEK-ASFALT.

Emisja CO2 jest niższa do 20% w przypadku gazu kopalnego oraz do 100% w przypadku biogazu. Pojazdy Volvo zasilane LNG, mogą być także wykorzystywane w transporcie wszystkich klas ADR łącznie z EXII – mogą, na przykład, transportować towary na terenie gazoportu w Świnoujściu.

Firma Volvo to trzy wartości, które niezmiennie towarzyszą nam od dawna. To: jakość, bezpieczeństwo i ochrona środowiska. Nasi Klienci ufają nam od wielu lat i nieustannie poszerzają naszą współpracę. To najlepszy dowód na to, że podążamy w odpowiednim kierunku. Takie inwestycje, jak ta w Kostomłotach daje nam odpowiedź na pytanie, czy polskie przedsiębiorstwa są gotowe na tak innowacyjną technologię, jaką jest transport napędzany gazem LNG. Wierzymy, że podobnych firm, jak BISEK-ASFALT, inwestujących w nowoczesną i proekologiczną flotę samochodów ciężarowych będzie więcej. Obecność w projekcie tak wielkiego gracza, jakim jest PGNiG tylko nas w tym przekonaniu utwierdza – tłumaczy Wojciech Śliwa, regionalny menedżer sprzedaży w Volvo Trucks Poland.

Stacja LNG w Kostomłotach to piąty tego typu obiekt w Polsce, a pierwszy zrealizowany przez firmę BISEK-ASFALT. Jej właściciel w planach ma budowę kolejnych 5-6 stacji do tankowania gazu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!