Ruszyła sprzedaż w Ford Trucks. Są pierwsi klienci.

, 18 października 2019, 15:20

Cztery miesiące od rozpoczęcia współpracy pomiędzy Ford Trucks a Q-Service wystarczyły, aby pierwsze ciężarówki F-Max znalazły swoich właścicieli. Oficjalne przekazanie kluczyków nastąpiło wraz z oficjalnym otwarciem sieci dealerskiej i serwisowej Ford Trucks na polskim rynku.

Przypomnijmy, pierwsze spotkanie przedstawicieli Ford Trucks i Q-Service Truck miało miejsce we wrześniu 2018 roku, podczas Międzynarodowych Targów IAA w Hanowerze. Od tamtego momentu obie strony prowadziły negocjacje, ustalając warunki przyszłej współpracy. Ich zwieńczeniem było podpisanie umowy w czerwcu 2019 roku, na mocy której Q-Service Truck stał się oficjalnym importerem ciężarówek Forda w naszym kraju. Współpraca obejmuje również dystrybucję części zamiennych, a także sprzedaży ciężarówek używanych. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.

Następnym krokiem wspólnych działań była oficjalna inauguracja sprzedaży wraz z przedstawieniem pierwszych utworzonych punktów sieci dealerskiej, która odbyła się w głównym punkcie importerskim w Cząstkowie Polskim pod Warszawą. Obecna sieć dealerska Ford Trucks Polska składa się z ośmiu punktów rozsianych po mapie kraju, które znajdują się w:

  • Cząstkowie Polskim – Q-Service Truck
  • Jaworznie – AUTOFIKO Sp. z o.o.
  • Wrocławiu – Truck Części Błach i Rajchel Spółka Jawna
  • Gdańsku – Moobilo Sp. z o.o.
  • Łodzi – Ziem-Bud Sp. z o.o.
  • Białystoku – PHU WIMEX Tadeusz Wiszowaty
  • Niedźwiedziu (pod Krakowem) – Bogumił Porębski Spółka Komandytowa
  • Stargardzie – Marcotrans Sp. z o.o.
Otwarte punkty sieci dealerskiej Ford Trucks (na zielono)

Obecnie sieć dealerską tworzy osiem podmiotów, wszystkie one uzyskały również autoryzację do napraw pojazdów Ford Trucks. Docelowo punktów dealerskich na terenie Polski, oprócz centrali w Cząstkowie, będzie 10. W najbliższym czasie Ford Trucks Polska będzie rozwijać kolejne punkty w Poznaniu, w Rzeszowie i w Lublinie. Są to plany na najbliższe 3-4 miesiące, natomiast w kolejnych latach w miarę wzrostu sprzedaży wolumenu pojazdów, importer będzie uruchamiać także autoryzacje serwisowe. Docelowo będzie to 10 dodatkowych punktów serwisowych opartych o członków Q-Service Truck.

Łącznie sieć serwisowa oparta będzie na 20 warsztatach. Aktualnie prowadzone są rozmowy z kolejnymi firmami, chętnymi dołączyć do sieci, weryfikowane są również ich możliwości, predyspozycje i skala potencjału.

– Otwarcie sieci dealerskiej i serwisowej to kluczowy moment w rozwoju Ford Trucks w Polsce. Oficjalnie dołączyliśmy w ten sposób do rodziny Ford Trucks, mogąc oferować naszym klientom wysokiej klasy pojazdy ciężarowe. Krok ten doskonale wpisuje się w kierunek rozwoju Grupy Kapitałowej Inter Cars, gdzie poprzez różne segmenty naszej działalności, tworzymy kompleksowy model obsługi  klientów, oferując dostęp do gotowych produktów, jakimi są pojazdy, części zamienne i usługi napraw. Na kooperacji skorzystają przede wszystkim klienci, ale także nasze serwisy skupione wewnątrz sieci, które otrzymują w ten sposób dostęp do nowoczesnych technologii. Dla tych, którzy uzyskają autoryzację do napraw pojazdów Ford Trucks, będzie to także duża wartość wizerunkowa, przedstawiająca ich wysokie kompetencje – powiedział Sławomir Rybarczyk, Prezes Zarządu Q-Service Truck Sp. z o.o.

Podczas spotkania w biurze importerskim Ford Trucks Polska zostały wręczone kluczyki do Forda F-Max pierwszym klientom, Profil Shipyards Sp. z o.o. Spółka komandytowa i Usługi Transportowe BOG-TRANS, a także nastąpiło oficjalne przecięcie wstęgi.

– Nasza współpraca z Q-Service Truck rozpoczęła się w czerwcu 2019 roku wraz z podpisaniem umowy o wyłącznej dystrybucji pojazdów Ford Truck na polski rynek. Wierzę, że bogate doświadczenie naszego polskiego partnera, jego profesjonalizm i zorientowanie na klienta zapewnią nam znakomitą promocję marki w ważnym dla nas kraju. Ford Trucks obecny jest w 41 krajach na trzech kontynentach, a Polska w naszej strategii zajmuje kluczowe miejsce. Nie zapominajmy, że jest to czwarty co do wielkości rynek pojazdów ciężarowych w Europie ze strategiczną lokalizacją, stale rosnącą gospodarką i ogromnym potencjałem handlowym – Dave Johnston, Deputy General Manager Ford Otosan.

Więcej informacji zarówno o ofercie producenta, planach importerskich jak i strukturze serwisowej możecie przeczytać tutaj.

Jak oceniacie szanse rozwoju Ford Trucks na polskim rynku transportowym? Piszcie w komentarzach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 24 października 2019, 16:34 0 0

Gdzie znajdę cennik na PL w sieci ?

Odpowiedz