Scania zaczyna inwestować w sprzedaż w kolejnych segmentach indyjskiego rynku. Inwestycje te dotyczą samochodów ciężarowych, autobusów miejskich i autokarów, a także silników przemysłowych i morskich. W tym celu powołano do życia nową firmę: Scania Commercial Vehicles India.
Czynnikami, które stanęły u podstaw decyzji Scania o wzmocnieniu swojej obecności na indyjskim rynku były: utrzymujący się wzrost gospodarczy, wzrost eksportu oraz rozwój sieci drogowej i systemów logistycznych.
Scania Commercial Vehicles India przystąpiła do organizacji krajowego centrum zabudowy i doposażania pojazdów, a także magazynu części.
„To krok niezbędny dla zwiększenia sprzedaży pojazdów i silników” – mówi Henrik Fagrenius, dyrektor zarządzający Scania
W drugiej połowie 2011 r. Scania udostępni niewielką liczbę autobusów i samochodów ciężarowych do testowania przez wybranych klientów z interesujących firmę segmentów rynku. – „Istnieje potencjał do rozszerzenia naszej dotychczasowej oferty samochodów ciężarowych dla przemysłu wydobywczego oraz w innych sektorach, takich jak budownictwo czy transport ciężki. Jeżeli chodzi o autobusy, dostrzegamy potencjał dla sprzedaży autobusów zarówno miejskich, jak i dalekobieżnych” – mówi Fagrenius.
„W dłuższej perspektywie Indie staną się kluczowym rynkiem dla Scania. Obecnie wykonujemy nowy, ważny krok, wchodząc mocniej na rynek, i mamy nadzieję na rozwój wspólnie z naszym partnerem Larsen &Toubro” – mówi Martin Lundstedt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Scania.
Komentarze