Nowa tylna oś Volvo, przeznaczona dla pojazdów długodystansowych, zmniejsza zużycie paliwa nawet o dwa procent, w porównaniu z dotychczas stosowanymi tylnymi osiami ze zwolnicami w piastach kół.
Nowa oś RSS1360 to pojedyncza oś z pojedynczą przekładnią główną, przeznaczona dla samochodów ciężarowych napędzanych silnikami o dużej mocy i tworzących zestawy drogowe o masie całkowitej do 60 t, czyli dla pojazdów przewożących ciężkie ładunki na duże odległości z dużymi prędkościami średnimi.
Nabywcy Volvo FH16 po raz pierwszy mają możliwość wyboru pojedynczej osi bez zwolnic w piastach kół. Duży wybór przełożeń umożliwia precyzyjne dostosowanie całkowitego przełożenia układu napędowego do potrzeb. Oś RSS1360 jest dostępna dla pojazdów Volvo FH i FM: zarówno podwozi samochodu ciężarowego, jak i ciągników siodłowych. Nowa oś pojedyncza będzie wprowadzana do oferty na poszczególnych rynkach stopniowo w latach 2011-2012, począwszy od czerwca br.
– „W Europie obserwujemy rosnące zainteresowanie coraz mocniejszymi samochodami ciężarowymi i coraz dłuższymi zespołami pojazdów. Wprowadzenie na rynek nowego typu osi jest jednym z wielu działań Volvo, których celem jest udowodnienie, że wydajny i szybki transport może również być bardzo ekonomiczny” – mówi Hayder Wokil.
Oś pojedyncza RSS1360:
– pojedyncza oś z pojedynczą przekładnią główną,
– maks. moment obrotowy silnika: 3200 Nm,
– dopuszczalny nacisk na oś: 13 t,
– maksymalna DMC zespołu pojazdów: 60 t.
Komentarze