W ubiegłym roku przeprowadziliśmy wśród naszych Czytelników ankietę dotyczącą planów wprowadzenia obowiązkowych tachografów w wykorzystywanych w transporcie pojazdach powyżej 2,4 t. Dziś prezentujemy jej rezultaty. Dla części branży mogą być one zaskakujące.
Większość uczestników ankiety uważa bowiem, że wprowadzenie tachografów w pojazdach dostawczych to dobry pomysł. Niemal 60% głosujących chciałoby wprowadzenia takich zmian jak najszybciej. Z drugiej strony, ponad jedna trzecia uczestników badania jest zdecydowanie przeciwna takim zmianom.
Nie będzie zapewne nadinterpretacją stwierdzenie, że w grupie opowiadającej się za tachografami dominującą rolę odgrywają zawodowi kierowcy oraz przedsiębiorcy, dla których transport z wykorzystaniem pojazdów do 3,5t. stanowi obecnie silną konkurencję. W Polsce znane są liczne przypadki przeciążania takich pojazdów, przez co wożą one ładunki, które zgodnie z prawem powinny być transportowane przez pojazdy ciężarowe.
Czy tachografy będą obowiązkowym wyposażeniem pojazdów dostawczych?
Wszystko wskazuje na to, że tak i to już wkrótce. W kwietniu ub. roku, Parlament Europejski przyjął bowiem zmiany w Rozporządzeniu 561/2006. Mają one stać się częścią Pakietu Mobilności, który wprowadzi ogromne zmiany na rynku transportowym. Wobec zmian zaakceptowanych przez Parlament Europejski, każdy pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 2,4 tony w międzynarodowym transporcie rzeczy, będzie musiał zostać wyposażony w tachograf cyfrowy, a kierowca posiadać imienną kartę kierowcy. Pakiet Mobilności został już zatwierdzony na forum unijnym. Obecnie czeka na przegłosowanie przez Parlament Europejski i przyjęcie nowych przepisów przez Radę UE.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Krakus, 21 stycznia 2020, 13:38 0 -1
Co to jest "bus"? A co to jest "pojazd dostawczy"? I o jaką masę chodzi - DMC? Jeśli posiadam SUV-a który ma masę własną 2,5 tony - będę musiał używać tachografu?
Równie niekompetentnego artykułu dawno nie czytałem...
Odpowiedz
Marcin, 21 stycznia 2020, 14:07 1 0
Pozwól, że odpowiem Ci cytatami z artykułu.
- "wykorzystywanych w transporcie pojazdach powyżej 2,4 t"
- "w międzynarodowym transporcie rzeczy"
Czy wykorzystujesz swojego SUVa w transporcie międzynarodowym?
To nie artykuł jest niekompetentny tylko Ty nie potrafisz czytać. Czyż nie?
Odpowiedz