Czy tachografy w busach to dobry pomysł? Wyniki ankiety.

17 stycznia 2020, 11:50

W ubiegłym roku przeprowadziliśmy wśród naszych Czytelników ankietę dotyczącą planów wprowadzenia obowiązkowych tachografów w wykorzystywanych w transporcie pojazdach powyżej 2,4 t. Dziś prezentujemy jej rezultaty. Dla części branży mogą być one zaskakujące.

Większość uczestników ankiety uważa bowiem, że wprowadzenie tachografów w pojazdach dostawczych to dobry pomysł. Niemal 60% głosujących chciałoby wprowadzenia takich zmian jak najszybciej. Z drugiej strony, ponad jedna trzecia uczestników badania jest zdecydowanie przeciwna takim zmianom.

Nie będzie zapewne nadinterpretacją stwierdzenie, że w grupie opowiadającej się za tachografami dominującą rolę odgrywają zawodowi kierowcy oraz przedsiębiorcy, dla których transport z wykorzystaniem pojazdów do 3,5t. stanowi obecnie silną konkurencję. W Polsce znane są liczne przypadki przeciążania takich pojazdów, przez co wożą one ładunki, które zgodnie z prawem powinny być transportowane przez pojazdy ciężarowe.

Czy tachografy będą obowiązkowym wyposażeniem pojazdów dostawczych?

Wszystko wskazuje na to, że tak i to już wkrótce. W kwietniu ub. roku, Parlament Europejski przyjął bowiem zmiany w Rozporządzeniu 561/2006. Mają one stać się częścią Pakietu Mobilności, który wprowadzi ogromne zmiany na rynku transportowym. Wobec zmian zaakceptowanych przez Parlament Europejski, każdy pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 2,4 tony w międzynarodowym transporcie rzeczy, będzie musiał zostać wyposażony w tachograf cyfrowy, a kierowca posiadać imienną kartę kierowcy. Pakiet Mobilności został już zatwierdzony na forum unijnym. Obecnie czeka na przegłosowanie przez Parlament Europejski i przyjęcie nowych przepisów przez Radę UE.

Dowiedz się więcej

Czy tachografy w busach to dobry pomysł? Ankieta.
Czy tachografy w busach to dobry pomysł? Ankieta.

Europejscy prawodawcy, pracujący nad Pakietem Mobilności, który już wkrótce może przynieść ogromne zmiany na międzynarodowym rynku transportowym, zajęli się m.in. tematem regulacji czasu prowadzenia busów. Czy tachografy powinny być obowiązkowym wyposażeniem pojazdów powyżej 2,4 t.? O opinię pytamy naszych Czytelników.

O krok bliżej do zatwierdzenia nowego prawa dla transportowców
O krok bliżej do zatwierdzenia nowego prawa dla transportowców

Historia pokazuje, że jeśli zostanie osiągnięte porozumienie w tak zwanym trilogu, to Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej do tej pory nie zgłaszały poprawek. Czy czwarte trójstronne spotkanie europarlamentarzystów w Brukseli to koniec prac nad pakietem mobilności? Nowe prawo, które może spowodować utratę przez Polskę pozycji lidera w międzynarodowym transporcie drogowym, jest właśnie procedowane. Do […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Krakus, 21 stycznia 2020, 13:38 0 -1

Co to jest "bus"? A co to jest "pojazd dostawczy"? I o jaką masę chodzi - DMC? Jeśli posiadam SUV-a który ma masę własną 2,5 tony - będę musiał używać tachografu?
Równie niekompetentnego artykułu dawno nie czytałem...

Odpowiedz

Marcin, 21 stycznia 2020, 14:07 1 0

Pozwól, że odpowiem Ci cytatami z artykułu.
- "wykorzystywanych w transporcie pojazdach powyżej 2,4 t"
- "w międzynarodowym transporcie rzeczy"
Czy wykorzystujesz swojego SUVa w transporcie międzynarodowym?
To nie artykuł jest niekompetentny tylko Ty nie potrafisz czytać. Czyż nie?

Odpowiedz