Łatwiejsze planowanie tras z CarCube

, 9 czerwca 2011, 11:11

Podczas niedawnych Targów Transport Logistics w Monachium, firma Trimble Transport & Logistics (poprzednio Punch Telematix) zaprezentowała kilka nowych, innowacyjnych funkcjonalności swojego komputera pokładowego CarCube. Zwiększają one efektywność oraz bezpieczeństwo transportu.

Nowe urządzenie znacznie szybciej zdalnie pobiera zawartość pamięci masowej tachografu, przez co można zaoszczędzić czas i uprościć kopiowanie danych. Planowanie trasy odbywa się z uwzględnieniem wizualizacji korków i prac drogowych na mapie widocznej na ekranie aplikacji FleetCockpit, udostępniającej dyspozytorowi wszelkie niezbędne informacje. Na jednym ekranie przedstawia w przejrzysty sposób wszystkie dane zebrane w czasie rzeczywistym przez komputer pokładowy CarCube, takie jak czas jazdy i odpoczynku kierowców, lokalizacja pojazdu, zgłoszenia usterek i raporty kierowców.

Bez karty w kabinie

Urządzenie CarCube jest zintegrowane z kamerą martwego pola i kamerą wsteczną, z których obraz jest widoczny na monitorze urządzenia. Zdalne sczytywanie danych z tachografu cyfrowego opracowane przez Trimble Transport & Logistics, usprawniło proces poboru informacji z tego urządzenia. Wcześniej istniała konieczność posiadania karty przedsiębiorstwa w kabinie kierowcy, a teraz wystarczy, że karta zostanie włożona do czytnika znajdującego się w biurze. Gdy to nastąpi, CarCube rozpoczyna jej uwierzytelnianie, potrzebne do pobrania danych. Jednorazowa autoryzacja kartą przedsiębiorstwa pozwala na sczytanie danych  z tachografów w ciągu 24 godzin. Następnie CarCube wysyła je bezprzewodowo do centrali firmy, dlatego pojazd nie musi w tym celu przyjeżdżać do bazy. Również karta kierowcy może być sczytana w podobny sposób. Funkcja zdalnego pobierania jest dostępna w tachografach cyfrowych marki VDO, w wersji 1.3 i Stoneridge w wersji 7.1.

"Nasze najnowsze innowacje dostarczają przedsiębiorstwom transportowym i operatorom  logistycznym narzędzi do optymalizacji procesów i oszczędzania" – mówi Michel van Maercke, członek zarządu spółki Trimble Transport & Logistics.

Równoczesne rozmowy i wymiana danych

Urządzenie CarCube zostało doposażone w dodatkowy moduł GSM, który umożliwia równoczesną komunikację głosową oraz wymianę danych w najbardziej dogodny sposób. Oprócz karty SIM firmy Trimble Transport & Logistics zapewniającej wymianę danych, użytkownik może dołożyć swoją włąsną kartę SIM z abonamentem  na rozmowy. W takim przypadku użytkownik CarCube może pogodzić sprawny przepływ danych i posiadanie telefonu komórkowego: przesyłanie informacji jest ekonomiczne i zarządzane przez Trimble Transport & Logistics, natomiast dodatkowa karta SIM umożliwia równoczesne telefonowanie i przekazywanie informacji o ruchu drogowym w urządzeniu CarCube. Dzięki tej opcji przesyły informacji do i z komputera pokładowego nie zakłócają się wzajemnie, mimo, że kierowca prowadzi rozmowy przez urządzenie CarCube.

Ruch drogowy na żywo

Dzięki aplikacji FleetCockip, na jednym ekranie są wyświetlane informacje przychodzące w czasie rzeczywistym z komputera pokładowego CarCube. Trimble Transport & Logistics dodało do tego narzędzia dla dyspozytorów aktualne informacje o ruchu drogowym. Oznacza to, że na mapie na ekranie komputera widać nie tylko gdzie znajdują się zestawy transportowe, ale również gdzie są korki i prace drogowe. Pozwala to szybko zmienić zaplanowane trasy, dostosowując je do aktualnej sytuacji na drogach.

Obraz z kamery wstecznej i kamery martwego pola

Dla zwiększenia bezpieczeństwa Trimble Transport & Logistics zintegrowało CarCube z kamerą martwego pola, z której obraz jest wyświetlany na ekranie komputera pokładowego. Jeżeli tylko prędkość pojazdu spadnie poniżej 30 km/h obraz drogi z kamery martwego pola pojawia się na CarCube. W zależności czy pojazd porusza się do przodu, czy do tyłu na ekranie pojawia się odpowiednio obraz z kamery martwego pola lub wstecznej. Gdy prędkość pojazdu przekroczy 30 km/h ponownie pojawia się obraz, który kierowca wcześniej miał na ekranie swojego komputera pokładowego. Taka integracja obrazów z dwóch kamer sprawia, że można je wyświetlać na jednym monitorze. Zwiększa to również bezpieczeństwo, ponieważ kierowca nie rozprasza wzroku na większej liczbie ekranów, jako źródeł informacji. 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!