Nowy Mercedes-Benz Actros gotowy do drogi

, 27 czerwca 2011, 10:00

Mercedes-Benz zainwestował ponad miliard euro w rozwój najnowszego Actrosa – pierwszej ciężarówki tej marki zaprojektowanej zgodnie z normą emisji spalin Euro VI. Zamówienia na nowy model ruszają 1 lipca 2011 r.

Europejscy producenci pojazdów użytkowych ponoszą ogromne nakłady, by przygotować się na wejście w życie normy emisji spalin Euro VI w 2014 r. Siedmiu największych rynkowych graczy na sam tylko rozwój silników wyda 8 miliardów euro. W ciągu dwóch dekad poziom zanieczyszczeń w spalinach spadł do ledwie mierzalnych wartości. Niestety, technologia stosowana do osiągnięcia tego celu przyczynia się jednocześnie do wzrostu masy pojazdów i ich zapotrzebowania na paliwo, co z kolei utrudnia redukcję poziomu emisji dwutlenku węgla.

– Ciężarówki wciąż stają się coraz bardziej ekonomiczne, wydajne, bezpieczne i ciche – mówi Andreas Renschler, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za ciężarówki i autobusy Daimlera. – Norma Euro VI, która niebawem wejdzie w życie w Europie, wymaga od nas zupełnie nowego podejścia do koncepcji samochodu. Nowy Mercedes-Benz Actros pozwala nam spełniać rygorystyczne limity, nałożone przez Euro VI, i odczuwalnie dla kieszeni obniżać zużycie paliwa. Nasi klienci muszą wiedzieć, że już teraz opłaca się inwestowanie w ochronę środowiska i zakup pojazdu spełniającego normę Euro VI. Również rządy są zobligowane do tego, żeby wprowadzić zachęty, które przyspieszą modernizację flot.

Nowy Mercedes-Benz Actros

Ponad miliard euro Mercedes-Benz zainwestował w rozwój nowego Actrosa – pierwszej ciężarówki zaprojektowanej zgodnie z normą emisji spalin Euro VI. Kolejny miliard euro to inwestycje w fabryki i urządzenia produkcyjne dla nowego modelu.
Zamówienia na nowego Actrosa ruszają 1 lipca 2011 r. Dzisiaj jego ekonomiczność, bezpieczne prowadzenie i komfort kierowcy to kluczowe hasła projektu nowej ciężarówki. Actros zwraca uwagę bogatą gamą kabin, nowym zawieszeniem, silnikami oraz świeżym wzornictwem z charakterystycznymi kloszami reflektorów.

Mocny i dynamiczny wyraz twarzy nowego Actrosa idzie w parze z doskonałą aerodynamiką, dopracowaną w ciągu rekordowych 2600 godzin, spędzonych w tunelu aerodynamicznym. Wysokiej jakości materiały, łóżka zapewniające domowy komfort, czytelne instrumenty oraz asymetrycznie rozmieszczone schowki dachowe to elementy nowego Actrosa.

Produkcja modelu ruszy pod koniec września 2011. Do sprzedaży trafią ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe dla różnych typów zabudów w czterech wersjach silnikowych – o mocy od 310 kW (421 KM) do 375 kW (510 KM) i maksymalnym momencie obrotowym od 2100 do 2500 Nm. Dostępne będą warianty zgodne z normą Euro VI lub Euro V. Gama modeli, dostosowana do specyficznych wymagań klientów, obejmuje siedem kabin o szerokości 2,3 lub 2,5 metra (pięć z nich posiada płaską podłogę) i nawet 11 rozstawów osi.

Od 3 do 7 procent niższy apetyt

Zależnie od normy emisji spalin, nowy Actros może pochwalić się o 3-4% (Euro VI) lub o 6-7% (Euro V) niższym zużyciem paliwa od poprzednika. Daimler sięgnął bowiem po nową generację zespołów napędowych, produkowanych w Mannheim. Najnowsze rozwiązania – w tym system wtrysku X-PULSE, układ recyrkulacji gazów spalinowych z technologią BlueTec i filtr cząstek stałych – zostały już przetestowane przez 70 tys. klientów Daimler Trucks w Ameryce Północnej i Japonii.

Mimo że europejski rynek ciężarówek nie stanął jeszcze na nogi po okresie kryzysu, spodziewamy się w tym roku co najmniej 25-procentowego wzrostu sprzedaży ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 6 ton. – mówi Hubertus Troska, szef Mercedes-Benz Trucks. – Nasi klienci nabierają rozpędu, a z nimi i my – zamierzamy w tym roku zwiększyć globalną sprzedaż ciężarówek Mercedes-Benz o 20 procent w porównaniu z wynikiem 135 tys. egzemplarzy w 2010 roku. Z nowym Actrosem mamy szanse ten cel osiągnąć.

Okresy międzyprzeglądowe wydłużone do 150 tys. km i koszty obsługi obniżone nawet o 6 procent dzięki kontraktom serwisowym pozwolą operatorom flot na oszczędności.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!