15 tysięcy koparkoładowarek z Wrocławia

, 12 sierpnia 2011, 10:40

Jubileuszowa – 15-tysięczna koparkoładowarka Volvo wyprodukowana przez Volvo Polska we Wrocławiu trafiła do firmy Krężbud ze Ścinawki Średniej k/Kłodzka. Od 2002 roku maszyny te są projektowane i produkowane w Polsce. Trafiają m.in. do Rosji, Brazylii, RPA, czy Turcji.

Maszynę odebrał właściciel firmy Krężbud, Sławomir Krężel. Przedsiębiorstwo działa od 2002 roku – świadczy usługi ogólnobudowlane i specjalistyczne, przede wszystkim na terenie Dolnego Śląska.

– „Pierwszą koparkoładowarkę Volvo BL71 moja firma zakupiła w 2006 roku. Przez 5 lat maszyna przepracowała ponad 5.000 godzin, bez żadnej awarii, doskonale sprawdziła się przy wykopach, przeładunkach, korytowaniu rowów melioracyjnych i pracach pomocniczych. Niskie zużycie paliwa, świetna obsługa serwisowa i ogólne zadowolenie z maszyny sprawiły, że zdecydowaliśmy się na zakup kolejnej koparkoładowarki Volvo. Na pewno dodatkowym atutem przy naszym wyborze zarówno pierwszej, jak i drugiej maszyny był fakt, że maszyny te produkowane są we Wrocławiu” – powiedział Stanisław Krężel.

Podczas uroczystości zaprezentowano także wrocławską fabrykę Volvo, nową linię produkcyjną oraz nową generację koparkoładowarek. Nowy model maszyny Volvo BL71B to przede wszystkim nowa, bardziej przestronna i komfortowa kabina, z dużą ilością ciekawie zaprojektowanych schowków. Kolumna kierownicza regulowana jest we wszystkich płaszczyznach, także położenie kolumny dżojstików sekcji koparkowej można ustawić płynnie w wygodnej pozycji. Poprawiono widoczność z wnętrza kabiny, dzięki zwiększeniu powierzchni przeszkleń, zastosowaniu węższych słupków oraz dzięki odpowiedniemu nachyleniu pokrywy silnika. Na życzenie klienta, koparkoładowarka może być wyposażona w instalację hydrauliczną o podwójnym przepływie, co pozwoli pracować między innymi z łyżką z ‘kciukiem’ lub z nożycami hydraulicznymi.

Kąt obrotu łyżki koparkowej został zwiększony do 205 stopni, zaś prostokątne podpory stabilizujące o dużej powierzchni zmniejszają nacisk jednostkowy na podłoże o 30 procent w porównaniu z wcześniejszymi modelami, poprawiając stabilność maszyny na miękkim podłożu.

Na początku lat 90. Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów. Dzisiaj Volvo Polska zatrudnia około 3 000 pracowników i składa się z fabryk autobusów i koparkoładowarek, centrum logistycznego Volvo Logistics i magazynu części zamiennych Volvo Parts oraz centrów usługowych.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!