Rusza wsparcie rządu dla branży transportowej

, 6 maja 2020, 14:21

Agencja Rozwoju Przemysłu uruchamia środki w wysokości 1,7 mld zł, przeznaczone przez rząd na pomoc branży transportowej w ramach tarczy antykryzysowej. Firmy z sektora TSL będą mogły ubiegać się m.in. o leasing operacyjny oraz pożyczki obrotowe w korzystnych warunkach.

Środki, które otrzymała ARP, służą przeciwdziałaniu skutkom pandemii wirusa SARS-CoV-2. Warto wspomnieć, że branża transportowa, jako jeden z pierwszych sektorów gospodarki odczuła skutki rozprzestrzeniającej się pandemii.

Wśród oferowanych produktów znajdują się:

  • leasing operacyjny z karencją w spłacie i ponadnormatywnym okresem spłaty,
  • pożyczka obrotowa finansująca wypłatę wynagrodzeń w sektorze MŚP,
  • pożyczka obrotowa na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym.

Leasing operacyjny z karencją w spłacie skierowany jest do podmiotów sektora transportowego, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej w związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego. Przeznaczony jest na refinansowanie posiadanych leasingów w komercyjnych spółkach i towarzystwach leasingowych. Kwota leasingu sięgać może 5 mln zł netto, a okres finansowania może trwać do 6 lat. Karencja w spłacie rat leasingowych może wynieść nawet 12 miesięcy (co w przypadku kosztów leasingu standardowego ciągnika siodłowego z naczepą może wzmocnić bieżącą płynność spółki kwotą ok. 111 tys. zł).

Pożyczka obrotowa finansująca wypłatę wynagrodzeń w sektorze MŚP pozwoli na sfinansowanie kosztów wynagrodzeń netto w firmach przez okres do 2 lat (wynagrodzenia trafią bezpośrednio na konta pracowników), przy wydłużonym okresie karencji do 12 miesięcy.

Pożyczka na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym będzie mogła wynosić od 0,8 mln zł do 5 mln zł, okres finansowania będzie sięgał do nawet 6 lat, zaś okres karencji zostanie wydłużony do 15 miesięcy.

– Produkty finansowe oferowane przez Agencję Rozwoju Przemysłu pozwolą przedsiębiorstwom na przetrwanie trudnego okresu związanego z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego – mówi Paweł Kolczyński, Wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A– Zasady ich przyznawania zostały dostosowane do obecnych realiów rynkowych, proponujemy kilkuletnie okresy finansowania oraz wydłużone okresy karencji. Jesteśmy przekonani, że polskie przedsiębiorstwa, zwłaszcza z branży transportowej, dzięki temu wsparciu przetrwają ten trudny czas i będą w stanie zagwarantować utrzymanie dotychczasowych miejsc pracy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!