Nijman/Zeetank zmniejsza masę pojazdów z felgami Alcoa

, 19 sierpnia 2011, 9:21

Nijman/Zeetank International Logistic Group to dostawca usług logistycznych, zajmujący się transportem i dystrybucją produktów petrochemicznych, paliwa, gazu, szkła i materiałów drobnicowych. Firma posiada nowoczesną flotę 220 ciężarówek, 400 naczep oraz 450 cystern. Masa pojazdów odgrywa kluczową rolę, dlatego firma zwraca uwagę na każdy kilogram, określając specyfikację nowych pojazdów.

Z tego względu firma Nijman/Zeetank chce utrzymać masę niektórych swoich ciężarówek na możliwie najniższym poziomie. Cel ten osiąga, między innymi, montując felgi Alcoa 22,5 x 17,00 w połączeniu z ogumieniem 495/45 R 22,5 firmy Michelin na osi napędowej. W przypadku ciężarówki 4×2 bez koła zapasowego waga sześciu felg stalowych 22,5 x 9,00 i opon w rozmiarze 315 wyniosłaby około 627 kg. Dzięki zamontowaniu felg Alcoa 22,5 x 9,00 na osi przedniej oraz felg 22,5 x 17,00 na osi napędowej, waga czterech zespołów opona/felga wynosi jedynie 423 kg. Oznacza to obniżenie wagi o 204 kg w przypadku jednej ciężarówki. Dwie felgi Alcoa 22,5 x 17,00 montowane na osi napędowej z ogumieniem 495 pozwalają obniżyć wagę o około 172 kg w porównaniu do czterech felg stalowych 22,5 x 9,00 z ogumieniem 315.

Dyrektor generalny Kees van Noordt opisuje felgi Alcoa w następujący sposób: „Masa ma dla nas kluczowe znaczenie, niezależnie od tego, czy chodzi o masę dóbr klienta do przetransportowania, czy o masę nowych pojazdów podczas ich zakupu. Z tego powodu od wielu lat montujemy felgi Alcoa na większości naszych pojazdów, zarówno ciężarówek, jak i naczep. Jesteśmy z nich w pełni zadowoleni. Montując takie felgi 22,5 x 17,00 na osiach napędowych możemy najskuteczniej obniżyć masę pojazdu. Jest to możliwe właśnie poprzez wymianę felg i opon w naszych ciężarówkach. Dlatego możemy stwierdzić, że firma Alcoa z pewnością przyczynia się do podwyższenia ładowności naszych pojazdów, a w rezultacie również do wyższej opłacalności działalności. Kierowcy nie zauważają żadnej różnicy w komforcie jazdy, a ogumienie zachowuje się w taki sam sposób”.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.25.77.*, 23 sierpnia 2011, 12:02 2 -1

zrobcie samochody z bibuły to będziecie więcej wozić a mniej kasować za transport

Odpowiedz

zdegustowany, 4 października 2019, 10:23 0 0

felgi 22,5 x 17,00 na osi napędowej ??? z oponą 495/45 R 22,5 ??
autor nie wie co pisze

Odpowiedz